02/03/2018

S’inaugura l’exposició Life Reusing Posidonia a l’Escola d’Arquitectura

El projecte pretén demostrar la viabilitat de fer un edifici d’habitatges plurifamiliars a Formentera capaç de reduir la petjada ecològica

L'exposició és al vestíbul de l'ETSA.

Carles Olivé va inaugurar l’1 de març l’exposició Life Reusing posidonia, que es podrà veure fins al 30 de març al vestíbul de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura, a Reus. Es tracta d’un projecte per a la construcció i monitoratge d’un prototip consistent en 14 habitatges de protecció pública a Formentera i té com a objectiu demostrar la viabilitat de fer un edifici d’habitatges plurifamiliars capaç de reduir la petjada ecològica. El principal aspecte innovador és la reducció del 50% de les emissions de CO₂ durant l’execució de les obres, per al que es proposa una selecció adequada de materials en la que prevalen aquells biosfèrics tot recuperant tècniques pròpies de l’arquitectura vernacla.

Mitjançant aquest paradigma, deutor de “pensa global, actua local”, proposen un model d’arquitectura hiper-local, en què cada projecte esdevé mapa de recursos del territori. Aquesta aproximació permet relacionar la qüestió ambiental amb la tradició cultural pròpia de cada regió, i assolir, no només la prevenció de l’escalfament global i una millora de la qualitat de l’aire, sinó també una recuperació de la qualitat paisatgística de les ciutats.

Aquesta promoció es va seleccionar com a Projecte Pilot amb el que comprovar i determinar el cost unitari real d’una promoció d’habitatges plurifamiliars que compleixi amb els requisits proposats per la Guia de Mesures Ambientals per a l’Edificació a les Illes Balears. L’aplicació estesa d’aquest model possibilitaria l’obertura de noves vies addicionals per assolir l’Estratègia Europa 2020.

L’exposició segueix activa fins el dia 30 de març. Es pot trobar més informació sobre el projecte al web Life Reusing Posidonia.