03/11/2021

S’obren les convocatòries de mobilitat internacional del programa Aurora per a estudiants

S’ofereixen tres modalitats per poder viatjar a una de les vuit universitats del consorci: una de curta estada, una de pràctiques i una de llarga estada, similar al programa Erasmus

Classe a l'aulari del campus Catalunya.

Els estudiants de la URV i també el personal investigador i el d’administració i serveis poden participar des d’aquest curs en alguna de les propostes de mobilitat que s’ofereixen en el marc del programa Aurora. Les destinades a estudiants de grau, màster i doctorat  ja estan convocades i d’aquí uns dies s’obriran les destinades a la resta de col·lectius.

La convocatòria de curta durada s’obre al col·lectiu d’estudiants que es volen inscriure en algun dels cursos que ofereixen les universitats que en formen part d’aquest consorci. Són estades de menys de trenta dies i, en cas que aquests cursos comportin desplaçament rebran una beca de mobilitat i un complement per al viatge. Son estades amb possibilitat de reconeixement acadèmic.

Una altra de les mobilitats és la de pràctiques que serà d’un mínim de dos i un màxim de dotze mesos. Hi pot optar qualsevol estudiant que estigui matriculat en un ensenyament oficial de la URV i les pràctiques han d’estar relacionades amb la titulació que es cursa. Es poden fer pràctiques curriculars, extracurriculars o com a recent graduat. En aquest cas hi ha una ajut base per cada mes que variarà depenent del país de destí, un ajut de viatge i un complement social determinat pel nivell de vida del país d’acollida per a les persones que hagin rebut la beca de règim general el curs anterior a la mobilitat, o bé que certifiquin algun tipus de discapacitat o que no i fet abans cap mobilitat des de la URV.

I finalment ha sortit ja la convocatòria de mobilitat internacional de llarga estada per al curs vinent. La mobilitat d’estudis serà de dos a dotze mesos i els imports de les beques són els mateixos que en el cas de les pràctiques. S’ha inclòs al catàleg d’oferta de places de mobilitat una vacant per a cada institució que pertany a Aurora. Les beques d’estudis s’han convocat aquest dimecres, igual que ho han fet les de les modalitats Erasmus+, MOU Studies i ISEP.

Mobilitat per un multicampus europeu

Aurora és  un  projecte  de  multicampus en l’àmbit europeu que es va iniciar  el 2016 amb el projecte del consorci. Al 2020, en el marc del  programa Erasmus+,  la  Comissió Europea  (CE)  va  escollir el projecte com una de les 41 aliances de la iniciativa “Universitats Europees” que es crearan a la  Unió Europea fins al 2024. Aquest programa pretén que a llarg termini els estudiants obtinguin un títol combinant estudis en diversos països alhora que es contribueix a fomentar la competitivitat internacional de les universitats que formen part de la iniciativa.

L’Aurora European Universities Alliance té l’objectiu d’ampliar l’oferta d’estudis i de pràctiques estudiantils dins d’una xarxa de nou  universitats sòcies i, en la primera fase 2020-2023, enfoca  l’oferta creant quatre àrees estratègiques transversals d’Aurora (Sostenibilitat i Canvi Climàtic, Societat Digital i Ciutadania Global, Salut i Benestar, Cultura: Diversitat i Identitat), a més de  promocionar l’objectiu principal del projecte, de fomentar l’emprenedoria i  innovació social, a més de la recerca i aprenentatge servei. El marc de mobilitat Aurora de la qual la URV n’és membre, preveu que entre les institucions adherides s’estableixi un flux de mobilitat per incrementar la internacionalització dels membres.