22/02/2017

Soraya Rodríguez guanya el premi ETSEQ-Messer

L’estudiant del màster d’Enginyeria Química de la URV ha rebut el diploma acreditatiu i el premi, que consisteix en l’import de la matrícula del primer curs. També farà una estada de pràctiques a la planta de l’empresa Messer, on realitzarà el projecte final de màster sobre un problema industrial real

D'esquerra a dreta, Josep Manel Ricard, la premiada Soraya Rodríguez, Rubén Folgado i Josep Bonet.

L’estudiant del Màster d’Enginyeria Química de la URV, Soraya Rodríguez, ha rebut el premi Work Experience ETSEQ-Messer el 22 de febrer,que consisteix en el finançament de la matrícula del primer curs del màster i la possibilitat de fer pràctiques i el treball de fi de carrera a l’empresa. L’acte del lliurament del premi ha tingut lloc al campus Sescelades de la Universitat i hi han assistir Josep Manel Ricart, vicerector de Política Científica i Recerca de la URV; Josep Bonet, director de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ) i Rubén Folgado, director tècnic de Messer Ibérica.

Bonet ha indicat que “gràcies a empreses com Messer podem oferir una experiència pràctica única als nostres estudiants i paropoar-los als seus futurs empleadors” ha agraït també la inversió de les empreses que comparteixen el programa Work Experience per als estudiants de màster de l’ETSEQ. És una inversió que no té benefici directe per a les empreses, però que ofereix una gran oportunitat per a la formació dels estudiants.

De la seva banda, Josep Manel Ricart, ha subratllat la importància d’aquesta iniciativa, “un clar win-win entre empreses, universitat, estudiants i societat en general”, i ha agraït la visió local de Messer i la seva aposta pel desenvolupament del talent de la Universitat. Ha dit, a més, que el sector químic és un exemple d’un procés innovador que ajuda al desenvolupament econòmic i crea llocs de treball.

Durant l’acte, David Fernáncez, exalumne de l’ETSEQ i enginyer de Messer Ibérica ha fet una ponència sobre el projecte de doctorat industrial en el qual treballa actualment. L’objectiu d’aquest projecte és l’optimització dels processos de producció del gasista basada en un model matemàtic per operar les plantes amb major eficiència energètica.

Rubén Folgado ha fet constar que la col·laboració amb l’ETSEQ ha aportat a l’empresa enginyers amb altes competències tècniques que aporten resultats immediats. Ha felicitat a Soraya pel premi aconseguit que li oferirà la possibilitat de créixer i formar-se com a professional i l’ha animat a “fer la seva aportació al lema de la nostra empresa de fer les coses cada dia una mica millor”.

Sobre Messer

Messer Ibérica de Gases S.A.U. fabrica, comercialitza i distribueix gasos industrials, medicinals i alimentaris. Aquesta filial de la multinacional alemanya Messer, de capital familiar, va ser fundada l’any 1970. La seva seu principal està ubicada al complex químic de Tarragona, on disposa de dos plantes de fraccionament d’aire i una xarxa de gasoductes per subministrar com a empresa de servei a les empreses químiques i petroquímiques de la zona.

Messer compta per a la comercialització de gasos comprimits amb una àmplia xarxa de distribuïdors i centres propis de distribució a tota la Península Ibèrica. Les plantes d’envasat de gasos estan ubicades a Tarragona i Alacant. L’empresa subministra a clients de múltiples sectors com la química, metal·lúrgia, fabricació de ceràmica i vidre, indústria alimentària, tècnica mediambiental, industrial farmacèutica, sanitat i laboratoris.

Programa Work Experience

Procurar una formació integral dels estudiants, atreure talent, facilitar l’ocupabilitat i acostar els estudis a l’àmbit laboral són alguns dels objectius del programa Work Experience, que l’ETSEQ va impulsar l’any 2013 i que ja ha aconseguit la complicitat de diverses companyies.

El programa potencia la relació universitat-empresa, i atorga premis econòmics al talent que permetin cobrir les despeses de matrícula del primer curs dels graus i dels diferents màsters que s’imparteixen a l’Escola. La iniciativa, adreçada als joves que vulguin cursar aquests estudis, ha tingut una acollida excel·lent entre les empreses col·laboradores, i dóna visibilitat al mètode docent que fa que l’ETSEQ tingui una de les taxes d’ocupabilitat més altes: un 85% dels estudiants troben feina el primer any.

En aquesta quarta edició, el programa Work Experience compta amb premis econòmics de fins a 3.000 euros per poder pagar les taxes de matrícula de graus. A més, ofereix vuit premis per cursar diferents màsters, els alumnes dels quals també tenen l’oportunitat de fer pràctiques a les empreses col·laboradores.

Més informació sobre el programa Work Experience, aquí.