19/10/2018

La URV acull el segon congrés estatal de biotecnologia del vi

S'organitza aquest divendres i dissabte i reuneix estudiants, doctorands i professionals. L’organitza la Federació Espanyola de Biotecnòlegs en col·laboració amb la URV

El degà de la Facultat d'Enologia dóna la benvinguda als assistents en aquesta segona edició del congrés.

L’Aula Magna del campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili acull aquest divendres i dissabte la segona edició del congrés de biotecnologia del vi Invinotec que se centra en quatre línies científiques: genètica i millora en viticultura; la microbiologia del vi; la tecnologia enològica, en què es tenen en compte les darreres novetats relacionades amb l’estabilització del vi i el seu envelliment, criança i envasat, i, finalment, el vi i la salut, per tractar dels compostos bioactius del vi i els seus efectes.

Després d’una sèrie d’intents es reprèn el nom i idea d’una primera edició que va tenir lloc l’any  2010, amb objectiu de convertir-ho en una trobada anual de referència. Es tracta d’un esdeveniment que reuneix professionals i aficionats del vi i d’altres begudes fermentades io derivades. Tots ells units en un entorn de xerrades sobre la biotecnologia del vi en tots els seus aspectes. Dos dies de xerrades que es complementen amb activitats d’oci i visites, amb l’objectiu de gaudir de l’aspecte més social del vi.

En aquest congrés hi participen professors i professores de les Universitats de Bordeus, València, Vigo, del CSIC i de la Universitat Rovira i Virgili.  La segona edició d’Invinotec arriba a Tarragona organitzat per la Federació Espanyola de Biotecnòlegs i la col·laboració de la URV a través de la Facultat d’Enologia i del Consell d’Estudiants.