16/02/2024

Una trentena d’estudiants de l’Aurora Student Council es reuneixen a la URV

Han posat en comú les iniciatives de les diferents universitats de l'aliança en matèria d'inclusió i diversitat

Trobada de l'Aurora Student Council a la URV.
Activitat "World Café: The Impact of Aurora", en l'Aurora Student Conference a la URV.

La Universitat Rovira i Virgili (URV) ha acollit la darrera edició de l’Aurora Student Conference, celebrada al campus Catalunya els dies 14 i 15 de febrer. Aquesta trobada va aplegar a un total de 27 estudiants provinents de les diferents universitats que conformen Aurora, així com de les universitats associades a l’aliança.

Durant aquestes jornades s’han presentat les diferents oportunitats que ofereix l’aliança als nous membres de l’Aurora Student Council, els Ambassadors i els Champions del programa de voluntariat estudiantil del curs 2023-24. En aquest sentit, es va destacar l’oferta formativa disponible per a aquests estudiants, orientada a enfortir les habilitats transversals com la comunicació intercultural, l’oratòria, i altres aptituds que ajuden a fomentar la internacionalització en les seves universitats.

Participants de la trobada de l'Aurora Students Council a la URV.
Participants de la trobada de l’Aurora Student Council a la URV.

L’esdeveniment també ha estat l’escenari per posar en comú les diferents iniciatives implementades per cada institució en matèria d’inclusió i diversitat, seguint la temàtica que enguany estan treballant els estudiants d’Aurora. Per aprofundir en aquesta línia de treball es va fer la sessió interactiva “Aurora Peer-Learning Workshop: Diversity and Inclusivity” i l’activitat “World Café: The Impact of Aurora”, en la qual va participar també la vicerectora de Projectes Docents i Estudiants, Montse Pinent.

La sessió d’obertura va comptar amb les paraules de benvinguda del rector de la URV Josep Pallarès i del comissionat de Xarxes Internacionals, Joan-Miquel Canals. Tots dos van reafirmar la rellevància de l’aliança Aurora per a la internacionalització de la URV en un pas decisiu per a la integració en el marc comú europeu. Així mateix, van agrair als estudiants participants la implicació amb els objectius compartits de les universitats que integren Aurora.

Tot seguit, els assistents van participar en les activitats “Language Quiz”, “Cultural Speed Dating”, i “Let’s (traditionally) Dance!”, organitzades pel Servei Lingüístic i el Centre Internacional, i que van permetre als estudiants de l’Aurora Student Council interactuar amb els estudiants internacionals que han arribat a la URV aquest semestre.

Les imatges de la trobada