02/07/2018

La UE renova el màster Erasmus Mundus WinTour fins al curs 2022-23

Aquest 2017-18 s'ha graduat la primera promoció del màster que atorga beques d'estudis adreçades especialment a estudiants de països no comunitaris

Los estudiantes de la primera promoción del máster WinTour durante el acto de graduación en las instalaciones de las Bodegas Torres, en Sant Martí Sarroca.

La Unió Europea (UE) ha renovat el màster internacional en Enoturisme i Innovació (WinTour) com a Màster Erasmus Mundus, que ofereix beques finançades per la UE a estudiants internacionals. La revalidació atorga ara prop de 3,36 milions d’euros per a les quatre promocions compreses entre els cursos 2019-20 i 2022-23. Precisament el dissabte 30 de juny es va graduar la primera promoció d’aquest màster, que va començar els estudis el curs 2016-17.

WinTour és un màster coordinat per la URV i s’imparteix conjuntament amb les universitats de Porto i de Bordeus. En la darrera convocatòria Erasmus Mundus Joint Master Degrees, que convoca la Comissió Europea, ha estat un dels 42 estudis de postgrau seleccionats dels 110 que van presentar-se. Això permetrà oferir 60 beques finançades per la UE durant quatre promocions a partir del curs 2019-20. Un 75% seran per a estudiants de països que no són membres de la UE i el 25% restant, per a estudiants comunitaris. La beca cobreix la matrícula dels dos anys de durada del màster, els viatges i una assignació mensual de mil euros.

Els prop de 3,36 milions de finançament es destinaran també a les activitats que donen valor afegit al màster, com ara els tres períodes de pràctiques que els estudiants fan durant l’ensenyament, les visites i viatges de treball de camp que es fan a les regions productores dels tres països participants: Espanya, Portugal i França.

Estudiants del màster WinTour durant una visita a les vinyes del Château Bardins, a Bordeus.

El màster WinTour va començar el curs 2016-17 com a part del programa Erasmus Mundus i és un dels que més demanda té a la URV. Només aquest any ha rebut 300 preinscripcions per al curs 2018-19, de les quals n’han estat seleccionades 25, corresponents a estudiants de vint nacionalitats diferents, que començaran les classes al proper setembre. Els responsables de la coordinació d’aquest ensenyament de postgrau treballen perquè els estudiants admesos que no disposen de beca Erasmus puguin accedir-ne a d’altres.

La primera promoció del màster va celebrar la seva graduació el passat dissabte 30 de juny en un acte al restaurant Mas Rabell de les Bodegues Torres, a Sant Martí Sarroca. Els 25 primers estudiants del WinTour van ser apadrinats per Albert Mas, catedràtic de Nutrició i Bromatologia i membre de l’equip docent.