17/05/2018

Un centenar d’estudiants són voluntaris a la jornada de Tarraco Viva per a alumnes de primària

Els estudiants de la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia condueixen alguns dels tallers que organitza el Camp d'Aprenentatge sobre els jocs que els nens i nenes jugaven en època romana

Un dels jocs plantejats als alumnes de 5è de primària en la jornada XX Jornada d'Aprenentatge Actiu. Juguem com jugaven les nenes i els nens de Tarraco.

En el marc del festival de reconstrucció històrica Tàrraco Viva, el Camp d’Aprenentatge de Tarragona ha organitzat aquest dijous 17 de maig la XX Jornada d’Aprenentatge Actiu, adreçada a l’alumnat de cinquè d’Educació Primària dels centres educatius de Tarragona i del Tarragonès. Un centenar d’estudiants de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia hi han participat com a voluntaris conduint els tallers que s’han fet al Camp de Mart de Tarragona.

Amb l’objectiu d’apropar la vida quotidiana als nens i nenes que cursen 5è de primària, la jornada tracta un tema diferent cada any. En aquesta edició el títol de la jornada ha estat “Juguem com jugaven les nenes i els nens de Tarraco”, en què han après els jocs romans i han pogut veure un espectacle de gladiadors, a càrrec del grup de reconstrucció històrica de Cantabria Collegium Gladiatorium Hispaniensis.

Un moment de la XX Jornada d’Aprenentatge Actiu. Juguem com jugaven les nenes i els nens de Tarraco.

Els estudiants de la URV que hi han col·laborat cursen els graus d’Educació Infantil, Educació Primària, Pedagogia, Educació Social i la doble titulació de grau d’Educació Infantil i Educació Primària amb menció d’Anglès. A més d’ells, també han fet de monitors voluntaris altres alumnes de formació professional.

La URV també està present al Tarraco Viva a través de la participació dels investigadors Jesús Carruesco, Joaquín Ruiz de Arbulo i Laura Bricio en debats i xerrades, de l’Aula de Teatre en la col·laboració i producció d’alguns dels espectacles, i la col·laboració amb l’Arxiu de Folklore.