03/03/2015

Un curs virtual de la URV ensenyarà estratègies per trobar feina

Un curs virtual de la URV ensenyarà estratègies per trobar feina: Estratègies per a la inserció laboral. És un nou curs MOOC (Massive Open Online Courses) de la URV, que es podrà seguir per internet de forma gratuïta. Començarà a impartir-se aquest mateix 2015 i serà accessible per a persones amb dificultats visuals o auditives

Definir els interessos personals, descobrir oportunitats al mercat laboral i dissenyar un pla d’acció personalitzat. Aquests són els objectius d’aquest nou curs MOOC, que la URV començarà a impartir al novembre d’enguany. Es tracta d’una proposta dels professors Teresa Torres-Coronas i Mario Arias, del grup de recerca Social & Business Research Laboratory (SBRlab); i Ricard Monclús, del Departament de Gestió d’Empreses.

Els estudiants aprendran no només eines i estratègies per a trobar feina, sinó també a gestionar la carrera professional i a desenvolupar competències bàsiques en aquest àmbit. El curs s’adreça a estudiants d’educació postobligatòria, a aquells que tot just han acabat els estudis i també a totes les persones que, donada la situació actual, busquen l’accés al mercat laboral o una reorientació professional.

Una de les particularitats d’aquest MOOC és que garantirà l’accessibilitat a persones amb dificultats visuals o auditives: “Des del projecte apostem per la inclusivitat de la formació en línia”, explica Teresa Torres.

Els MOOC (Massive Open Online Courses, per les seves sigles en anglès) són cursos oberts de formació a distància que s’ofereixen gratuïtament a través d’internet. La Secretaria d’Universitats i Recerca, a través de l’AGAUR, impulsa des de l’any passat aquesta tipologia formativa mitjançant una línia d’ajuts específica. En aquesta ocasió s’han presentat 76 propostes, de les quals s’han seleccionat 32, entre elles la de la URV. A través d’aquest ajut es destinaran un total de 250 mil euros al desenvolupament d’aquests nous cursos.

El curs Estratègies per a la inserció laboral i la resta de propostes seleccionades començaran a impartir-se al llarg del 2015 a través del portal UCATx, la plataforma de MOOC de les universitats catalanes. Amb els 32 nous MOOC finançats en aquesta segona fase, que se sumaran als de la convocatòria anterior, l’UCATx preveu oferir uns 50 cursos abans de finals d’any. El portal, que té una oferta de temàtiques diverses i en diferents llengües, permet registrar-se i estar informat puntualment de les novetats.

L’any passat la URV va rebre finançament per a posar en marxa dos MOOC. El primer, Spoken Communication: English/Spanish in Tandem, és un projecte coordinat per la UOC, en el qual hi participa la professora Mar Gutiérrez-Colon, del Departament d’Estudis Anglesos i Alemanys de la URV, i la UB; se’n va impartir la primera edició al novembre passat. El segon, Noves perspectives en donació i trasplantaments, està impulsat pel doctor Alberto Sandiumenge, del Departament de Medicina i Cirurgia de la URV, i s’activarà properament.

Teniu més informació sobre el nou curs de la URV aquí