30/03/2023

Un equip d’estudiants de Geografia, Psicologia i Química ha representat la URV a la final de la Lliga de Debat Universitària

Estudiants de 12 universitats del País Valencià, Catalunya i les Illes Balears han participat en la competició de la Xarxa Vives que enguany s'ha centrat en la sostenibilitat del turisme

Intervenció de l'equip de la URV en un moment del debat entre la URV i la UdL.

Dotze equips provinents d’universitats del País Valencià, Catalunya i les Illes Balears han participat en la Lliga de Debat Universitària 2023 de la Xarxa Vives, que en aquesta edició ha acollit la Universitat de València del 27 al 29 de març. Un equip integrat per estudiants de tres graus diferents ha representat la URV en aquesta competició que posa a prova la capacitat d’argumentació i oratòria dels estudiants: Ariadna Tarrida, del grau en Psicologia; Cristina Mestres, del grau en Química, i Guifré Drudis, Lluis Salvat i Sergi Hermosilla, tots tres del grau en Geografia, Anàlisi Territorial i Sostenibilitat. La universitat guanyadora ha estat la Universitat Autònoma de Barcelona, d’on procedeix també el millor orador, Dominik Andras.

Equip d'estudiants de la URV participants a la Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives, que s'ha fet a la Universitat de València.
Equip d’estudiants de la URV participants a la Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives, que s’ha fet a la Universitat de València.

Durant tres dies, desenes d’alumnes han intervingut en la competició d’oratòria que cerca potenciar l’ús de la paraula, el diàleg i l’intercanvi d’idees, així com crear un espai de formació on s’utilitza la llengua pròpia com a vehicular. Els participants han hagut de defensar al llarg de la competició tant la posició partidària com contrària d’un tema polèmic i d’actualitat: «És sostenible el turisme?».

Un moment del debat entre la URV i la UdL.

La jornada va començar amb una fase eliminatòria entre tots els equips participants, mentre que en la darrera jornada s’han disputat les semifinals i la gran final entre els equips amb més puntuació acumulada. El jurat de la competició, integrat per professionals de la cultura, l’ensenyament i el periodisme, han valorat cada debat d’acord amb la qualitat de les intervencions i la solidesa de les argumentacions, així com el grau de domini de l’assumpte, la fluïdesa comunicativa dels participants i la posada en escena.

En aquesta edició, l’alumnat prové de les següents disciplines acadèmiques: Dret (32%), Ciències Polítiques (11%), Relacions Internacionals (7%), Administració i Direcció d’Empreses (7%), Filologia Catalana (4%), Economia (4%) i Geografia (3%), entre d’altres titulacions.

La Lliga de Debat Universitària és una competició dialèctica entre equips d’estudiants universitaris que debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. Des de l’any 2005, la competició fomenta entre l’alumnat universitari l’ús de la paraula i capacitats com el treball en equip, la documentació, l’anàlisi crítica i l’argumentació. L’activitat, organitzada per la Xarxa Vives d’Universitats, compta amb el suport de la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme de la Generalitat Valenciana i del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.