26/10/2022

Un total de 50 estudiants de grau i 43 de màster reben els premis extraordinaris del curs 2020-21

A l'acte de reconeixement als millors estudiants de la promoció Marc Català, graduat en Bioquímica i Biologia Molecular per la URV, va pronunciar una conferència

Els estudiants amb millor expedient acadèmic de grau i màster han rebut els premis extraordinaris de final d’estudis 2020-21 que atorga la URV. En total s’han lliurat 50 premis als millors estudiants de grau i 43 als de màster en un acte de reconeixement que ha tingut lloc dimarts 25 d’octubre a l’Aula Magna del campus Catalunya. Al lliurament de premis hi van participar el rector de la URV, Josep Pallarès; el president del Consell Social, Joan Enric Carreres; la Secretària General de la Universitat, María Jiménez i Marc Català, graduat en Bioquímica i Biologia Molecular per la URV, que va rebre el premi extraordinari del Màster en Genètica, Física i Química Forense a la promoció 2017-18, qui va pronunciar la conferència “On és el límit?”.

L’exestudiant Marc Català, durant la seva conferència.

Durant la seva xerrada, Català va fer referència al concepte de serendipitat aplicat a la recerca, una paraula que defineix troballes accidentals que han donat lloc a descobriments importants al llarg de la història com el velcro o el forn microones. En la segona part de la seva intervenció, Català parlar sobre els inicis i l’evolució de la tècnica d’edició genètica Crispr/Cas9, que ha suposat una revolució en el món de la ciència en diferents camps com l’agricultura, la medicina o la biologia.

Finalment, el conferenciant va utilitzar el paral·lelisme d’escalar una muntanya per encoratjar els estudiants a marcar-se un camí tenint clares les etapes que els permetran arribar al cim. “El més important és aprendre a gaudir del procés d’escalar i dels trams de cada etapa, perquè si bé hem de tenir en compte l’arribada a l’objectiu final, potser aquest es demorarà més del previst i durant el camí hem de ser capaços de ser feliços amb nosaltres mateixos i amb les persones que ens envolten”, va concloure.

Una de les estudiants premiades.

Un cop finalitzat el lliurament dels reconeixements, el president del Consell Social de la URV Joan Enric Carreras va posar en valor l’esforç dels estudiants i les seves famílies durant el seu pas per la Universitat i els va animar a buscar les seves metes. De la seva banda, el rector de la URV, Josep Pallarès, va reconèixer “el sacrifici, la confiança i la paciència” dels estudiants durant els mesos que van haver de cursar part de la seva carrera en plena pandèmia, i també va agrair a les seves famílies el fet d’haver confiat en la URV “per a què els seus fills i filles s’hi formin no només a nivell acadèmic aconseguint l’excel·lència, sinó també com a persones”.

2 replies

1. Ricard Garcia Valls |

Felicitats a totes i tots!

2. Manuel Valiente |

Moltes felicitats!!,
    teniu tot un món de possibilitats de créixer científicament i personalment en el camí professional que trieu.