10/04/2019

Un viatge cultural a Girona, la primera activitat del programa Iubilo URV per als adherits

El programa Iubilo ha començat a caminar. La primera activitat pública serà una viatge cultural a Girona al maig pel "Temps de Flors", i d'aquí a l'estiu es treballa en la programació del curs vinent

L'última reunió de la Comissió gestora va ser el dia 3 d'abril a la Facultat de Lletres.

Un viatge cultural a Girona pel mes de maig a “Temps de Flors” serà la primera activitat pública organitzada pel programa Iubilo per als seus adherits. Les persones jubilades de la URV que s’han integrat al programa des del novembre passat, moment en què es va presentar a la comunitat universitària, han pogut expressar les seves preferències quant a activitats: en primer lloc, els viatges culturals; segueixen les caminades, el cinefòrum, el club de lectura i les conferències sobre història, d’entre una llista llarga de possibilitats. “Tenim un doble motiu per fer la primera sortida a Girona”, explica Jaume Aymí, cocoordinador de la Comissió Gestora juntament amb Rosa Queral. La idea de constituir el col·lectiu i el nom, Iubilo,  va sortir del propi col·lectiu: de Rosa Queral, professora jubilada, que la va plantejar a l’equip de la rectora María José Figueras en les últimes eleccions. Estudiats els models existents, es va optar pel model de l’associació Seguim Fent UdG. “Ens han ajudat en els nostres inicis i per això volem anar-los a visitar”, ha dit Jaume Aymí.

Iubilo URV ha enviat ja informacions de servei als seus adherits, com l’avís de reclamació per al cobrament de la part de les pagues extraordinàries endarrerides al personal. Van participar en la caminada coorganitzada per EsportsURV, amb motiu del Dia Internacional de l’Activitat Física. També, abans d’acabar el curs, programaran dues sessions mensuals de cinefòrum al campus Catalunya; activitats com aquesta estaran obertes a familiars i acompanyants dels adherits. Ara es treballa en la redacció del reglament de funcionament del programa i en la programació del curs vinent. Actualment, els membres de Iubilo ja són 73 persones, la major part membres del professorat.  “Volem que s’hi afegeixen més persones jubilades del personal d’administració i serveis”, diu Rosa Queralt. Actualment, el col·lectiu de persones jubilades a la URV és de 250.

Continuar sent “URV”

“Creiem que els jubilats continuem sent “URV”, i el normal és tenir la possibilitat de no deslligar-se’n i continuar format-ne part”, remarca Rosa Queral. Reivindiquen el poder estar informats de les activitats que fa la Universitat i de col·laborar, amb la seva professionalitat i l’experiència, en tot allò que sigui possible. Els membres de Iubilo conserven el correu electrònic de la Universitat, el carnet universitari, poden gaudir del CRAI, podran formar part de les aules culturals de la Universitat i col·laborar en activitats de caire social, cultural, cívic o de voluntariat.  Però la decisió de pertànyer a Iubilo és personal i voluntària.

En l’acte de lliurament de reconeixements als membres de la URV, els jubilats i els que complien 25 anys de servei a la URV, es va presentar el programa Iubilo, al novembre passat.

També es preveuen col·laboracions acadèmiques, alguns de les quals ja han començat: professors jubilats han format part dels dos tribunals dels premis de secundària URV- Fòrum Trics, als quals es van presentar noranta treballs, 66 de ciències i trenta d’humanitats. Amb el programa per a preuniversitaris Nexes la col·laboració podria ampliar-se, per exemple, a la col·laboració de membres de Iubilo en la Lliga de Debat de Secundària.

Les activitats possibles són nombroses, i moltes d’elles les duran a terme els mateixos adherits, com les conferències sobre història. “Estem construint Iubilo, i esperem iniciatives i suggeriments de les persones que entrin de nou”, diu Rosa Queral. Jaume Aymí subratlla la bona acollida que Iubilo ha tingut a la URV, per part de responsables universitaris, serveis i persones. Compten amb dos despatxos com a seu a la Facultat de Lletres.

A més dels coordinadors Jaume Aymí i Rosa Queral, formen part de la Comissió Gestora com a vocals Esther Forgas, Maria Isabel Miró, Àngels Olivé, Liz Russell i Encarna Sastre. El programa es relaciona amb l’Oficina de Compromís Social de la URV i amb el Vicerectorat de Relacions Institucionals, Cultura i Compromís Social.

Teniu tota la informació a Iubilo, on us podeu inscriure.