19/06/2018

Una delegació de Beijing coneix la docència i la recerca en salut

Durant la visita s’han explorat oportunitats de col·laboració entre la Xina i la URV, l’IISPV i l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus

Un moment de la reunió amb la delegació xinesa
Un moment de la reunió amb la delegació xinesa.

La URV, l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV) i l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus (’HUSJR) han rebut el 19 de juny la visita d’una delegació xinesa de Beijing de l’àmbit de la transferència de tecnologia i coneixement de l’àmbit biosanitari i biotecnològic. Les tres institucions han presentat la recerca i la docència conjunta que fan en l’àmbit de la salut.

La delegació xinesa ha estat representada pel director de l’Oficina de Barcelona de l’European Traditional Chinese Medicine Development and Promotion Center, Zhang Xiangyong; la presidenta i el director d’operacions de Beijing Ludaopei Biotecnología S.L, Cao Jianrong i Zhao Yi; un representant de Zhongguancun YiChuang Aliança d’Innovació Tecnològica de Propietat Intel·lectual, Yu Chunling; la vicedirectora general de Beijing Tongrentang Salud Farmacéutica S.L., Wu Wen; la degana executiva de Beijing YiChuang Institut d’Investigació de la Indústria Biotecnològica, Wu Xiaobing; i una representant de l’Associació de Promoció de l’Aliança d’Innovació Tecnològica de la Zona de Desenvolupament Econòmic i Tecnològic de Beijing, Lou Mei.

Àurea Rodríguez, directora d’EURECAT, ha rebut la delegació a les instal·lacions situades a l’Edifici d’R+D+i en Nutrició i Salut. Seguidament, han visitat l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus de la mà de Joan Gené, director de Servis i Recursos, i de Mar Baiget, tècnica de la Unitat de Projectes Europeus de l’IISPV.

Al mateix hospital s’ha fet una reunió per presentar la facultat i l’entorn URV, a la qual hi han assistit representants de l’IISPV: Joan Vendrell, director de l’IISPV; Xavier Correig, investigador responsable de l’IISPV i la URV, i Elisabet Galve, directora de l’oficina tècnica. La URV ha estat representada pel vicerector d’Internacionalització, John Style; el director de l’Escola de Postgrau i Doctorat, Josep Ribalta; el degà de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, Antonio Castro, i la vicedegana de la mateixa facultat, Fàtima Sabench.