21/11/2016

Una estudiant de màster, distingida pel seu treball sobre la influència de la selfie en el turisme

El treball final de màster de Veronika Pérez Jensen Stanková, estudiant del màster en Tècniques d’Anàlisi i Innovació Turística de la URV, ha estat guardonat amb una distinció extraordinària al VI Fórum REDINTUR, organitzat per la Universidad de La Laguna (ULL), que s’ha celebrat del 15 al 18 de novembre a Tenerife

Travel Selfie – An Element of Destination Image Co-Creation és el títol del treball, tutoritzat per la professora Noemí Rabassa Figueras, que ha analitzat 4.677 autofotos penjades a Facebook, Twitter, Instagram o Pinterest i associades –mitjançant etiquetes o geolocalització- a un dels quatre destins turístics objecte d’estudi: Barcelona, Madrid, Sevilla o Santiago de Compostela.

El contingut de les imatges ha determinat que els atractius o llocs d’interès dels turistes coincideixen amb els que ofereixen a les xarxes socials els organismes oficials de promoció turística. Per tant, aquest estudi de Veronika Pérez Jensen Stanková constata que les selfies dels visitants ajuden a crear la imatge dels destins, ja que van en la mateixa línia que els estaments oficials.

El treball també recomana a les institucions oficials de promoció turística tenir més en compte les selfies dels usuaris, ja que si els donessin difusió incrementarien la credibilitat de la seva marca turística. A més, seguir aquest fenomen de prop els permetria identificar llocs d’interès per als visitants que potser s’escapen als organismes oficials.

Els estudiants que han fet els vuit millors treballs de fi de màster sobre innovació en el turisme han presentat els seus projectes a Tenerife.

D’altra banda, el treball Propuesta de Desarrollo del Turismo Accesible en la Reserva de Biósfera Isla de Ometepe (Nicaragua), de l’estudiant del mateix curs María Esperanza Medina Chavarría, becada per la Fundación Carolina, també optava a aquesta distinció després de ser seleccionat per una comissió d’avaluació, formada per nou membres pertanyents a REDINTUR, entre els vuit millors de trenta-set treballs rebuts.