10/03/2020

Una jornada presentarà tecnologies i serveis per desenvolupar nous productes saludables, segurs i sostenibles

La trobada, que es fa el 17 de març a Eurecat, està dirigida a empreses i professionals de les indústries agroalimentàries i de la salut

L’esmorzar tecnològic “Productes saludables, segurs i sostenibles: nous serveis innovadors per a la indústria alimentària i de la salut” presentarà el proper 17 de març les tecnologies i serveis desenvolupats en el marc del projecte PECT Nutrisalt pel centre tecnològic Eurecat a Reus. La jornada està organitzada per Eurecat des de la Unitat de Nutrició i Salut i la Unitat de Ciències Òmiques, formada per investigadors de la URV i d’Eurocat Reus, juntament amb l’Ajuntament de Reus.

Aquesta activitat està dirigida a empreses de les indústries agroalimentàries i de la salut, per tal que coneguin noves eines amb les que donar resposta a la demanda dels consumidors de productes naturals, saludables, segurs i de proximitat. Les inscripcions són gratuïtes i es poden formalitzar en el següent enllaç (https://eurecat.org/serveis/eurecatevents/esmorzar-tecnologic-nutrisalt/).

“Els sectors de la nutrició i de la salut mostren una gran preocupació per la sostenibilitat, davant la creixent demanda dels consumidors que ho associen cada cop més a la qualitat del producte”, explica el director de l’Àrea de Biotecnologia d’Eurecat, Antoni Caimari, qui afegeix que, a més, la Unió Europea compta amb un pla d’acció específic en economia circular que implicarà unes actuacions molt concretes, tant de suport a la recerca com a nivell de regulació.

A la ponència a càrrec de Joan Teichenné i Laura Baselga, investigadors de la Unitat Tecnològica de Nutrició i Salut d’Eurecat, s’hi coneixeran estratègies de valorització de subproductes de la indústria agroalimentària, com closques, pellofes o pinyols, d’algunes espècies vegetals, per obtenir extractes que millorin la salut de les persones.

“Hem identificat diverses molècules presents a plantes del Camp de Tarragona que poden inhibir potencialment proteïnes clau involucrades en malalties metabòliques, malalties de la pell i alopècia o infeccions microbianes”, assenyala Caimari.

El també investigador de la Unitat Tecnològica de Nutrició i Salut, Juan Maria Alcaide, presentarà la plataforma d’assajos ecotoxicològics implementada per a la detecció de l’impacte ambiental de contaminants aquàtics i terrestres, que permet testar si un producte o tractament redueix la presència de compostos tòxics al medi ambient.

Finalment, la investigadora de la Unitat Tecnològica de Ciències Òmiques d’Eurecat, Nerea Abasolo, mostrarà els serveis de la plataforma de seguretat alimentària creada en base a tecnologies òmiques, que ha permès consolidar l’aplicació de mètodes analítics avançats i la capacitat de cribratge a gran escala per resoldre situacions relacionades amb el frau alimentari. Obriran l’esmorzar tecnològic el director de l’Àrea de Biotecnologia d’Eurecat, Antoni Caimari, i el regidor de Salut i Ciutadania de l’Ajuntament de Reus, Òscar Subirats.

Nutrisalt és una iniciativa impulsada per l’Ajuntament de Reus amb la implicació d’Eurecat, la Universitat Rovira i Virgili, la Fundació URV i l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentària (IRTA); amb la col·laboració del teixit empresarial i de diferents ajuntaments del Camp. Aquest projecte compta amb el cofinançament dels fons europeus FEDER i de la Diputació de Tarragona.

Tota la informació, aquí