02/05/2023

Una vintena d’alumnes de la URV viatgen a Brussel·les per conèixer el Parlament Europeu

Els estudiants de la Facultat de Ciències Jurídiques descobreixen de primera mà el funcionament d'aquesta institució de la Unió Europea i d'altres organismes nacionals a l'estranger

Els alumnes van poder conèixer a l'eurodiputat Carles Puigdemont

Un grup de 23 alumnes del grau en Dret i del doble grau en Dret/ADE i Dret/Relacions Laborals es van desplaçar el 26 i 27 d’abril fins a Brussel·les per visitar el Parlament Europeu i conèixer en primera persona el funcionament de la institució parlamentària de la Unió Europea.

El viatge s’emmarcava dins l’assignatura “Institucions de Dret de la Unió Europea” i s’organitza anualment pels estudiants matriculats en aquesta matèria.çada any un eurodiputat català de les diferents opcions polítiques apadrina la visita. Aquest any, l’eurodiputada Clara Ponsatí ha estat l’amfitriona dels estudiants de la URV, acompanyats dels professors Adrià Calvet i Alexandre Moreno. Els estudiants van poder descobrir de primera mà l’activitat del Parlament Europeu, entrar a l’hemicicle i intercanviar impressions amb l’eurodiputada. També han pogut conèixer l’eurodiputat Carles Puigdemont, expresident de la Generalitat de Catalunya.

El desplaçament a Brussel·les per conèixer les Institucions europees es va completar amb la visita a la Casa de la Història de la construcció europea i a la Representació Permanent del Govern d’Espanya davant la UE. Finalment, van visitar la Delegació de la Generalitat de Catalunya davant la UE, on se’ls hi va explicar el paper i la importància que juguen els governs locals en la construcció de la comunitat europea.