17/02/2023

La URV acull més de 2.100 estudiants internacionals aquest curs

Prop de 450 estudien a la Universitat a través d'un programa de mobilitat i superen per primera vegada el nivell d'abans de la pandèmia

Estudiants de mobilitat que fan estada a la URV, durant una de les activitats dels "Welcome Days".
Una de les activitats dutes a terme ha estat la sessió de dansa tradicional a la plaça de la Concòrdia del campus Catalunya, on els estudiants han tingut l’ocasió de participar i provar diferents balls tradicionals.

La COVID va suposar en tots els aspectes un punt d’inflexió per a la vida universitària i, sobretot, per a la mobilitat dels estudiants.El curs passat, els estudiants de la URV que van fer una mobilitat en una altra universitat (617) van superar de llarg els 470 previstos per al curs que va irrompre la pandèmia (2019-20) i aquest any s’ha estabilitzat en 562. Però les xifres d’estudiants que vénen a la URV a fer una estada a través d’un programa de mobilitat no s’havien recuperat fins al curs actual. Així, tot i que les dades encara no estan tancades, ja són 449 els que han arribat a la URV aquest 2022-23, ja per sobre dels 391 del curs 2019-20.

No obstant això, aquests no són els únics estudiants internacionals que cursen algun dels estudis de la URV. Als campus de la Universitat, hi ha un total de 2.123 estudiants que aquest curs provenen de 106 països diferents. La majoria, el 45%, són estudiants de doctorat, el 30 % ho són de màster, i el 8% estan cursant un grau. Aquestes xifres també són superiors al curs passat, quan estudiaven a la URV 2.052 nois i noies de 102 nacionalitats diferents.

Precisament aquests darrers dies han arribat els estudiants que fan l’estada d’estudis a la URV durant el segon quadrimestre en el marc dels programes de mobilitat, com l’Erasmus+ o MOU. Com ja és habitual, per donar la benvinguda institucional als estudiants nouvinguts, del 15 al 17 de febrer s’han celebrat a la Universitat els “Welcome Days”.

En aquestes jornades, organitzades pel Centre Internacional i el Servei Lingüístic, s’han donat a conèixer els diferents serveis que ofereix la Universitat, se’ls ha ofert una mostra de la cultura catalana i aquest divendres visitaran els diferents campus universitaris.

"Welcome Days" per als estudiants internacionals al campus Catalunya.
“Welcome Days” per als estudiants internacionals al campus Catalunya.

Els estudiants que arriben a través de programes de mobilitat provenen de 40 països diferents, entre els quals hi ha el Japó, l’Índia, Nigèria, Uruguai o bona part dels països europeus. Tant l’estada d’estudiants internacionals com la possibilitat que els matriculats a la URV puguin estudiar en altres universitats del món és possible perquè la Universitat té 791 convenis de mobilitat amb 482 institucions d’arreu del món.

Suport del Centre Internacional

Shiza Khaqan és una de les estudiants internacionals que ha participat en les activitats dels “Welcome Days”. Provinent del Pakistan, està cursant el programa de doctorat en Estudis Humanístics i valora positivament la seva estada: “L’experiència a la URV és fantàstica, fas amics i coneixes gent”. Destaca també la feina i el suport de l’I-Center per facilitar tots els tràmits.

Sharanpreet Kaur, una altra estudiant, hi coincideix. Originària de l’Índia, cursa ara mateix el doctorat en Salut, Psicologia i Psiquiatria, i afirma que la tramitació “ha sigut realment difícil, però des de l’I-Center ajuden molt”.

El Centre Internacional de la URV assessora els estudiants sobre l’allotjament, el sistema sanitari, la legalització de la seva estada, els informa sobre les activitats lúdiques al seu abast i els ofereix també el programa Mentors URV, en què estudiants de la Universitat fan un acompanyament als nouvinguts els primers dies de la seva arribada a Tarragona. Així mateix, els estudiants poden accedir als serveis d’Esports, el Servei Linguistic i el portal d’ocupació, tenen accés també a l’atenció psicològica, el voluntariat i les aules culturals.