01/04/2019

La URV està present a la primera fira virtual per a futurs universitaris

UNIferia ofereix informació als estudiants sobre l'oferta acadèmica de grau, els sistemes d'accés a la universitat i les beques fins al 5 d'abril

Des d’avui i fins divendres 5 d’abril se celebra UNIferia, la primera fira virtual per ajudar els estudiants que aquest curs decidiran el seu futur acadèmic. La URV disposa d’un punt d’atenció en aquesta primera edició impulsada per la Crue Universidades Española, que reuneix un total de 52 universitats de l’Estat. Els futurs estudiants que accedeixin a la plataforma seran informats de manera personalitzada sobre l’oferta acadèmica de grau, els diferents sistemes d’accés, les beques disponibles i els passos necessaris per cursar estudis superiors.

Aquesta plataforma virtual pretén vèncer les fronteres geogràfiques i temporals, i permet informar-se i interactuar amb els serveis d’informació i orientació de les universitats participants. D’aquesta manera, les persones que no han pogut assistir a les fires presencials, com ara el saló de l’Ensenyament o l’Espai de l’Estudiant de Valls, en les quals ha estat present la URV, poden fer-ho al llarg d’aquesta setmana i des de qualsevol lloc amb accés a Internet. Així, també s’intenta arribar a un públic nou o d’altres regions.

Es pot accedir a UNIferia des de qualsevol ordinador o dispositiu mòbil i cal registrar-se per entrar-hi. Un cop dins, el visitant rep atenció personalitzada del personal especialitzat en orientació de cada universitat a través de canals de xat. Al punt d’informació principal s’hi pot trobar informació general sobre el Sistema Universitari Espanyol, així com també un buscador per localitzar estudis de les universitats, tant per branca de coneixement com per àmbit geogràfic.

La posada en funcionament d’UNIferia respon a la voluntat del Grup de Treball dels Serveis d’Informació i Orientació Universitària de la Crue per millorar els canals de comunicació i garantir la igualtat d’oportunitats sense les limitacions que tenen les fires d’Educació Superior tradicionals.

Aquesta primera edició d’UNIferia és el primer pas per a futurs projectes que desenvoluparan les universitats de l’Estat, per obrir-la a l’oferta formativa de Postgrau i per a la possible internacionalització de les institucions participants.