02/02/2024

El disseny de la carpeta de la URV pel proper curs, en mans dels estudiants

Fins a l'11 de març es pot votar una de les sis propostes finalistes del concurs

Dissenys finalistes del XIII Concurs de Disseny de la Carpeta URV.

El XIII Concurs de Disseny de la Carpeta URV ja té finalistes: sis d’un total de 58 propostes presentades pels estudiants. El mateix estudiantat de grau, màster i doctorat pot escollir la imatge guanyadora, que il·lustrarà la carpeta de la Universitat el proper curs 2024-25. La votació electrònica és oberta fins a l’11 de març al web del concurs.

Els dissenys finalistes i l’explicació que en fan els autors són els següents:

Composició plural

Composició plural, finalista del 13è Concurs de Disseny de la Carpeta URV.

“Utilitzant el 3D i el collage digital com a llenguatge predilecte, aquesta composició busca reunir la pluralitat de l’experiència acadèmica a la URV. Està creada amb múltiples textures que xoquen amb l’aplicació del branding de la URV, que s’ha decidit fer més sobri i distribuir-lo per aconseguir una composició harmònica.”

Construint saviesa

Construint saviesa, finalista del 13è Concurs de Disseny de la Carpeta URV.

“La meva proposta de disseny, influenciada per l’estil de Keith Haring, busca no només capturar visualment l’essència de la URV a través de línies simples i formes abstractes, conegudes com a ‘doodles’, sinó també la complexitat i profunditat del coneixement i l’aprenentatge adquirit pels estudiants.”

Convergència de coneixement

Convergència de coneixement, finalista del 13è Concurs de Disseny de la Carpeta URV.

“Un mosaic acadèmic a la URV: a la portada s’hi parla de la comunitat URV en forma de metàfora, en la qual les roselles són la universitat catalana, les sis abelles, els alumnes i el pol·len, els coneixements.”

Engega la URV

Engega la URV, finalista del 13è Concurs de Disseny de la Carpeta URV.

“En una impactant paret de neons es formen les inicials distintives de la nostra universitat, reflectint tota l’energia i vitalitat que s’hi respira. Els cables comencen a enredar-se, representant la connexió entre diferents elements simbòlics que cooperen en l’experiència universitària. El conjunt transmet una institució vibrant i connectada.”

El món Rovira i Virgili

El món Rovira i Virgili, finalista del 13è Concurs de Disseny de la Carpeta URV.

“Els set campus de la Universitat Rovira i Virgili.”

Mental garden

Mental garden, finalista del 13è Concurs de Disseny de la Carpeta URV.

“El disseny que presento amb motiu de la carpeta del curs 2024-2025, es tracta d’un dibuix que representa la diversitat de plantes i fauna que existeix en un jardí, tanmateix, com existeix en la societat humana. En el dibuix, es poden apreciar fisonomies de diferents ètnies que no s’acaben d’identificar en cap gènere per donar suport al missatge tan important que necessita la societat d’avui dia, que és la igualtat, respecte, acceptació i harmonia social i emocional a la vida. Amb aquest disseny m’agradaria arribar a tots els estudiants i fer veure el que per a mi representa la URV, que és: enriquir-te, no jutjar, estimar, conèixer, respectar, gaudir, viure i descobrir-te.”