02/03/2020

L’alumne de l’Institut Jaume Huguet de Valls, Yeray Ramírez, guanya la fase local de l’11a Olimpíada de Geologia

Prop de 100 estudiants de la demarcació de Tarragona participen a la prova a la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia

Alumnes de secundària participants a la fase local de l'Olimpíada de Geologia a la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia.

La Terra segueix sent un gran desconegut per a la majoria de la humanitat, i la geologia és la ciència que ajuda a conèixer-la. Com més bé l’entenguem, millor la podrem preservar. Amb l’Olimpíada de Geologia es pretén animar i implicar els estudiants de batxillerat a interessar-se per aquesta ciència, tot remarcant la seva importància en el món actual i promocionant el seu progrés i desenvolupament. Organitzada per l’Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra (AEPECT) juntament amb la Sociedad Geológica de España (SGE), i l’IPHES en el comitè organitzador de les comarques tarragonines, la fase local es va fer el 28 de febrer a la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia de la URV, amb la participació de prop de cent estudiants tarragonins.

L’Olimpíada de Catalunya va tenir lloc de manera simultània a Barcelona, Lleida, Girona i Tarragona, amb una suma de participants de 422 estudiants, majoritàriament de 1r i 2n de Batxillerat procedents de 57 centres d’arreu del territori català. En la prova de Tarragona, els guanyadors van ser: Yeray Ramírez, Joan Tous i Rosa Invernón, tots tres de l’Institut Jaume Huguet de Valls. Tots tres s’han classificat per a la final estatal, que tindrà lloc els dies 7 i 8 d’abril al Museu de Paleontologia, a Cuenca.

Des de les 9h del matí i fins a les 14h, gairebé un centenar d’estudiants procedents d’11 centres educatius de les comarques tarragonines van participar en aquesta jornada lúdica entorn a les Ciències de la Terra. Van fer dues proves, una teòrica individual i una pràctica en grup, relacionades amb la geologia.

El professor Anselm Crusells, durant la presentació de les olimpíades de Geologia.

D’altra banda, l’investigador de l’IPHES, Bruno Gómez, va impartir la conferència“Vida i mort al jaciment paleontològic del Camp dels Ninots de Caldes de Malavella (Girona)” adreçada tant als alumnes com al professorat. Des de fa setze anys, l’IPHES desenvolupa un el projecte de recerca en aquest jaciment, que ha posat al descobert un ecosistema fòssil de poc més de 3 milions d’anys, del qual en destaquen esquelets sencers i en connexió anatòmica de grans i petits vertebrats.