01/02/2024

Es reprèn el concurs de fotografia científica a les xarxes socials #FotoRecercaURV2024

Fins al 2 d’abril es poden publicar fotografies a Instagram o a X (Twitter) vinculades amb la recerca que es porta a terme a la URV des de qualsevol disciplina

Imatge de gel feta al Parc Natural d’Aigüestortes per explicar els elements componen l’aigua. Guanyadora del V Concurs de Fotografia Científica a les Xarxes Socials, modalitat Taula periòdica (que el 2024, se substitueix per la modalitat Protagonistes de la recerca). Autora: Natalia Batlles.

Torna el Concurs de Fotografia Científica a les Xarxes Socials de la URV, que enguany celebra la setena edició. Des d’aquest dijous i fins al 2 d’abril es podrà presentar qualsevol fotografia relacionada amb la recerca que es fa a la Universitat Rovira i Virgili, des de qualsevol àmbit. Les tres imatges guanyadores, una de cada categoria, seran premiades amb 200 euros. Un cop finalitzi el concurs es farà una selecció de les fotografies rebudes, que formaran part d’una exposició.

Per participar-hi, només s’han de publicar les fotografies a Instagram o a X (Twitter) amb l’etiqueta #FotoRecercaURV2024 i l’etiqueta de la modalitat en la qual es participa: #general; #micro per a imatges microscòpiques o #protagonistes, una nova categoria pensada per a aquelles imatges que posen en valor als investigadors i investigadores que fan possible la recerca. També caldrà mencionar al text o etiquetar a la imatge els usuaris @universitatURV i @cienciaURV. Será imprescindible que els participants tinguin un perfil públic a la xarxa social on es publiquin les imatges. Cada persona pot presentar fins a tres fotografies diferents.

L’objectiu del concurs és donar visibilitat a la recerca que es fa des de la Universitat i als seus protagonistes, alhora que es fa una crida a la participació de les comunitats virtuals de la URV a les xarxes socials.

Trobareu més informació a les bases del concurs. Aquestes són les tres imatges guanyadores de la darrera edició:

Imatge d’un integrant de l’equip URVoltage Racing que participa en la construcció d’una moto elèctrica des de 0. Guanyadora del VI Concurs de Fotografia Científica a les Xarxes Socials, modalitat General. Autor: Xavier Milà.
Imatge microscòpica de microcolumnes de nitur de gal·li sobre una gota de gal·li amb la superfície oxidada, des d’una perspectiva que recorda la imatge d’una persona caminant per sobre de la superfície. Guanyadora del VI Concurs de Fotografia Científica a les Xarxes Socials, modalitat Micro. Autor: Joan Josep Carvajal.
Imatge d’una científica treballant, separada de la resta del centre de recerca, en un laboratori de bioseguretat 2 per manipular el virus del SARS-CoV-2 inactivat mitjançant llum UV. Guanyadora del VI Concurs de Fotografia Científica a les Xarxes Socials, modalitat Covid-19 (que el 2024, se substitueix per la modalitat Protagonistes de la recerca). Autora: Paula Cid.