13/03/2017

El periodisme des de dins, amb el IX cicle Experiència de periodista

Mònica Terribas, Víctor Amela, Esther Vera i Joel Mestre són els ponents d'enguany

El periodista i escriptor Víctor Amela.

Del 10 al 27 de març es du a terme la novena edició del cicle Experiència de periodista, que acosta la vivència del periodisme des de dins als estudiants de Comunicació i al públic en general. L’organitzen la Demarcació de Tarragona del Col·legi de Periodistes de Catalunya i la Càtedra Repsol/URV d’Excel·lència en Comunicació, amb el patrocini de Repsol i la col·laboració de l’Ajuntament de Tarragona. Enguany es fa a l’Antiga Audiència de Tarragona, a les 19 h. i és d’entrada lliure.

Enguany els conferenciants convidats són els periodistes Mònica Terribas, que va fer la conferència el divendres 10 de març; Víctor Amela, que la fa el dilluns dia 13; Esther Vera, el dia 20 i Joel Mestre, el dia 27.

Mònica Terribas (Barcelona 1968) és directora d’El Matí de Catalunya Ràdio des del 2013. Periodista i professora titular de la UPF, va ocupar del 2008 al 2012 el càrrec de directora de Televisió de Catalunya. L’any següent, va ser consellera delegada i editora del diari Ara. Va rebre el Premi Nacional de Periodisme (2006).  En la primera conferència, va fer referències crítiques a diferents aspectes del periodisme. Amb l’existència de les xarxes socials, va dir, es fa més difícil la necessària reflexió sobre els fets que són notícia. I es viu el fenomen dels periodistes que són una “marca” personal, preocupats pel seguiment que tenen a les xarxes socials. També va explicar que la competitivitat amb els altres mitjans de comunicació fa que a vegades quedin aparcats temes que són importants per a les persones.

Víctor Amela (Barcelona, 1960), periodista, escriptor i crític de televisió, està present en diversos mitjans de comunicació. És un dels cocreadors de la secció La contra de La Vanguardia, on ha  publicat més  de 1.800  entrevistes en 15 anys. Professor  universitari,  té experiència  a  ràdio  i  televisió i és autor d’una quinzena de llibres.

Esther Vera (Barcelona, 1967) és directora del diari Ara. Periodista i politòloga especialitzada  en relacions internacionals, la seva trajectòria professional l’ha portat a treballar en ràdio, televisió i premsa. Amb una amplia experiència professional, ha treballat a Catalunya Ràdio, TV3, el diari Avui, CNN+, El País i Cuatro, entre d’altres mitjans.

Joel Mestre (Barcelona, 1979) és project manager a Red Bull Media House. Té experiència a  televisió i drets de nous mitjans (New  Media  Rights), retransmissió (Broadcast) i emissió en  directe per a la xarxa (Streaming); espectacles i experiències  audiovisuals, i continguts  relacionats amb la moda i el comerç electrònic.

El cicle Experiència de periodista es du a terme ininterrompudament des de l’any 2009, i ha comptat amb la participació dels professionals Xavier Graset, Josep Capella, Ferran Espasa; Josep M. Martí, Pilar Aymerich, Joan Salvat; Milagros Pérez Oliva, Jordi Basté, Pepe Baeza; Josep Cuní, Rosa M. Calaf, Xevi Xirgu; Llibert Teixidó, Màrius Serra, Carles Capdevila; Rafael López-Monné, Raquel Sans, Antoni Coll; Ramon Besa, Fàtima Llambrich, Antoni Bassas; Josep Martí Gómez, Sergi Vicente, Cristina Puig; Xavier Aldekoa, Toni Clapés, Ramón Lobo; Joaquín Luna, Yolanda López i Ernesto Ekaizer.