Diari digital de la URV -

Els experts Marina Dekavalla i Christian Burgers van participar, juntament amb investigadors del Departament d’Estudis de Comunicació, en el seminari de clausura del projecte d’I+D METAFPERCOM. Va comptar també amb diverses intervencions de professionals especialitzats en l’estudi, que van repassar quin és el paper que el llenguatge figuratiu té en la definició de temes en l’opinió pública

L’estudiant de primer curs de Periodisme Marc Ventura ha guanyat el càsting per representar la URV al programa La TdP de Catalunya Ràdio. Participarà de la retransmissió del partit Barça-Hércules de Copa del Rei del proper 21 de desembre, junt amb representants d’altres universitats catalanes amb estudis de Periodisme, sota la batuta de Joaquim Maria Puyal

Els quatre graduats en Estudis de Comunicació per la URV s’han endut premis i una menció pels seus treballs periodístics, entre ells un treball final de grau. L’acte de lliurament de la primera edició d’aquests premis ha tingut lloc el divendres, 25 de novembre al Castell del Paborde de la Selva del Camp

La recerca investiga quin ha estat l’ús de la metàfora en les campanyes a Twitter sobre els processos independentistes als dos països i conclou que es tracta d’un recurs útil en la definició de temes polítics conflictius. La tesi és de la investigadora Carlota Moragas Fernández i l’ha presentat al Campus Catalunya el dia 20 de juny

El darrer número de la revista científica Catalan Journal of Communication and Cultural Studies, coordinada des del departament d’Estudis de Comunicació de la URV, el coediten els investigadors Laia Quílez, Ruth Sanz Sabido i Stuart Price. La revista s’ha presentat en el marc de l’acte en què s’han donat a conèixer els resultats del projecte “Memorias en Segundo Grado: Posmemoria de la Guerra Civil, el franquismo y la transición democrática en la sociedad española contemporánea” que dirigeix la investigadora del grup de recerca Asterisc, Laia Quílez

Una recerca de la URV ha detectat que les principals destinacions turístiques europees no projecten els valors de marca ni la identitat a través dels tuits que fan. Els investigadors han analitzat el contingut dels perfils de Twitter oficials de promoció turística de dotze ciutats d’Europa i els han associat amb uns valors emocionals per determinar si els missatges es corresponen amb la imatge que en realitat volen vendre