26/04/2017

Els Horts Socials de la URV participen en la II Trobada d’Horts EcoDidàctics

Es fa del 26 al 29 d'abril al campus Bellaterra de la UAB

Ensenyant els resultats dels horts al estudiants internacionals de la URV.

La II Trobada d’Horts EcoDidàctics versa sobre el paper de les universitats en la dinamització agroecològica comunitària. La Xarxa Universitats Cultivades organitza aquesta trobada per consolidar el paper de les universitats en la construcció d’un sistema alimentari més just i sostenible tant global com localment. seran quatre dies d’intercanvi d’experiències i idees entorn a l’ús d’horts ecològics. Mitjançant xerrades, conferències, tallers pràctics i visites a horts ecològics urbans i periurbans s’hi analitza l’ús d’horts ecològics en entorns educatius.

Està dirigida a professionals que treballen en entorns agroecològics comunitaris, escolars o extraescolars, interessats en els horts ecològics educatius, professorat i alumnat universitari, mestres i educadors ambientals.

Els Horts Socials de la URV han estat convidats a explicar la seva experiència al campus Catalunya. Es van crear gràcies als fons recaptats a la I i II Cursa Solidària, dels anys 2013 i 2014. Els objectius són incentivar la participació de col·lectius socialment vulnerables al costat de membres de la comunitat universitària de la URV, per poder promoure la convivència social i ambiental dins de l’espai universitari, tot animant a estudiants i professorat a aplicar els seus coneixements sobre el terreny. Actualment hi participen diverses entitats socials de Tarragona i  més de 50 persones, entre elles estudiants d’enginyeria hidràulica i d’arquitectura, que en el marc de diverses assignatures curriculars realitzen diverses activitats vinculades al programa d’Aprenentatge-servei de la URV.