26/04/2024

Estudiants d’Infermeria i Medicina de la URV participen en les VIII Jornades d’Estudiants de Grau de Ciències de la Salut

Són jornades de simulació on els alumnes treballen diferents casos clínics reals amb les competències comunicatives i clíniques pròpies de cada cas

Estudiants de la URV durant el cas clínic de part vertical, juntament amb la professora Leticia Bazo, a les VIII Jornades d'Estudiants de Grau de Ciències de la Salut SESSEP, a Oviedo.

Ana Llatse Mateo i Paula Agramunt Farinós, de quart d’Infermeria, i Yaiza Muñoz Poy i Mireia Montalvo Antequera, de Medicina, són les estudiants de la URV que han participat en les VIII Jornades d’Estudiants de Grau de Ciències de la Salut, celebrades a Oviedo. Les jornades, organitzades per la Societat Espanyola de Simulació Clínica i Seguretat del Pacient (SESSEP), tenen per objectiu permetre la resolució de situacions clíniques realistes en un context de simulació treballant en equip. De fet, ja esfa en realitat de forma conjunta amb professionals de Medicina i Infermeria.

Més concretament, les estudiants han pogut treballar, conjuntament, casos clínics reals com el part al centre de primària, la crisi asmàtica a les urgències de primària, l’angina de pit a les urgències hospitalàries i la sèpsia postquirúrgica a la planta hospitalària, que han estat dirigits per un equip de setze instructors i facilitadors de simulació vinculats a la SESSEP. D’entre ells, la infermera pediàtrica i professora del Departament d’Infermeria de la URV, Leticia Bazo Hernandez, ha participat com a instructora de simulació del cas de part extrahospitalari i primera atenció neonatal, juntament amb una anestesista de Salamanca i una ginecòloga de Múrcia. D’aquest cas, i de la resta, les estudiants han pogut aprofundir en competències clíniques com la seguretat del pacient, el lideratge i la presa de decisions, així com en les competències de comunicació professional i amb el pacient, entre altres.

Participants de les diferents universitats a les VIII Jornades d'Estudiants de Grau de Ciències de la Salut, celebrades a Oviedo.
Participants de les diferents universitats a les VIII Jornades d’Estudiants de Grau de Ciències de la Salut, celebrades a Oviedo.

La Fundació per a la Investigació i la Innovació Biosanitària d’Astúries (FIMBA) de l’Hospital Universitari Central d’Astúries ha estat l’escenari de les jornades, que han acollit un total de 35 estudiants dels graus de Medicina i Infermeria de les universitats URV, UPNA, USAL, UVA, UPV-EHU, UniOvi, UMU i USC. Els vuit grups s’han reunit durant un dia per gaudir d’una experiència d’aprenentatge i d’una bona oportunitat de fer sinergies multiprofessionals i multicèntriques.