30/11/2017

La tesi de Carlota Moragas, finalista del premi de l’Associació de Comunicació Política

La professora de la URV és autora d'una tesi que compara el discurs polític en els processos d'independència d'Escòcia i Catalunya

Carlota Moragas, el dia en què va llegir la tesi doctoral, el juny de 2016.

L’Associació de Comunicació Política (ACOP) va lliurar el II premi ACOP a la millor tesi doctoral en l’àmbit de la comunicació política, que té l’objectiu de promoure i reconèixer l’excel·lència acadèmica en la disciplina, orientada també a les aplicacions en la pràctica professional. El lliurament va tenir lloc el passat 24 de novembre, durant la desena Assemblea General de socis i després de setmanes de decisió per part del tribunal avaluador compost per José Luis Dader, Eva Camps, Karen Sanders, Carlos Muñíz, Francisco Seoane, Elena Cebrián; i Luis Arroyo, David Redolí, Daniel Ureña en qualitat d’ex presidents i president de ACOP i Pedro Ivori en qualitat de gerent.

El guanyador va ser Juan Antonio Marín (UCAM), amb la tesi doctoral “La representació mediàtica de l’escàndol de corrupció política a Espanya (2009-2014)”, dotat amb 1.000 euros bruts així com l’exempció de les taxes de soci de ACOP durant l’any 2018. Les finalistes van ser Marta Rebolledo, amb la tesi “La personalització de les campanyes electorals a Espanya i França” i Carlota Moragas, professora de Comunicació Política a la URV (Departament d’Estudis de Comunicació) i autora de “Claiming independence in 140 characters: uses of metaphor in the construction of Scottish and Catalan political Discourses on Twitter “. Dirigida per la professora Arantxa Capdevila, Moragas la va llegir al juny de l’any passat a la URV, i la recerca investigava quin ha estat l’ús de la metàfora en les campanyes a Twitter sobre els processos independentistes als dos països, i conclou que es tracta d’un recurs útil en la definició de temes polítics conflictius. En l’acte d’entrega dels premis, les dues finalistes van recollir els seus diplomes de la mà de la vicepresidenta de ACOP María José Canel. En la present edició es va aconseguir incrementar el nombre de candidatures, així com el nivell de les mateixes.

L’Associació de Comunicació Política (ACOP) és un fòrum d’intercanvi de coneixements, opinions i experiències sobre la investigació i la pràctica de la comunicació política. Entre els seus objectius destaca el contribuir a propiciar els estàndards de qualitat en la investigació, docència i pràctica en l’àmbit de la Comunicació Política; ser veu davant les instàncies i entitats les decisions afecten els interessos de l’Associació; vetllar per la qualitat dels sistemes d’avaluació de la recerca, docència i pràctica professional de la Comunicació Política, etc. Els seus socis són investigadors i docents de prolífica obra, i professionals de la comunicació política que l’exerceixen des dels partits polítics, les administracions públiques i la consultoria privada. ACOP es va fundar al febrer de 2008 i actualment compta amb més de 200 socis a tot el món.

 


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

*