19/10/2018

Lliurats els premis de la Setmana Europea del Codi URV a sis centres educatius

Un miler d'escolars i alumnes d'institut han participat en tallers formatius als campus per ampliar les seves competències digitals i fer projectes creatius i de domòtica

Alumnes de primària que han presentat el seu projecte durant l'acte de lliurament dels premis de la Setmana del Codi de la URV.

Els premis de la Setmana Europea del Codi, en la qual hi han participat un miler d’alumnes de 19 centres de primària i secundària de la demarcació, s’han lliurat aquest matí a l’Aula Magna de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia. Alumnes i professors van ser formats del 8 al 10 d’octubre per voluntaris, la majoria estudiants de la URV, en l’ús de Makey Makey i Arduino. Posteriorment van desenvolupar un projecte a les seves escoles i instituts, que han presentat a concurs mitjançant un vídeo demostratiu. Els guanyadors han estat els alumnes de 3r de primària de l’Escola El Temple de Tortosa; els de 5è de primària de l’Escola La Parellada Santa Oliva; els de 6è de primària l’Escola Saavedra de Tarragona; els de 1r d’ESO de l’Institut Escola Portal de Batea; els de 2on d’ESO de l’INS Josep Tapiró de Reus; i els alumnes de 4t d’ESO de l’Institut del Morell.

La Setmana del Codi és un esdeveniment que se celebra als països de la Unió Europea del 6 al 21 d’octubre amb l’objectiu d’apropar la codificació i l’alfabetització digital a tothom de manera divertida i atractiva, per entendre com funciona la tecnologia i desenvolupar les habilitats per programar i innovar. La URV s’ha sumat a la iniciativa acollint la formació en codi en els cinc campus de la Universitat.

Un dels tallers que es van fer als campus de la URV durant la Setmana Europea del Codi.

Per primària es van introduir conceptes sobre l’energia i nocions de programació a través de la realització d’activitats diverses amb un kit Makey Makey, que permet desenvolupar des d’un projecte artístic fins a un d’enginyeria. Per secundària es va treballar amb Scratch per Arduino, per introduir conceptes de programació, robòtica i desenvolupar petits projectes domòtics amb un kit Arduino.

Del 10 al 16 d’octubre, els alumnes i professorat van desenvolupar estructures creatives i projectes de domotització, que el jurat del concurs ha valorat a través del vídeos presentats pels centres educatius.

En aquesta iniciativa patrocinada per Google hi han col·laborat, a més de la URV, el Departament d’Educació de la Generalitat i Google Developers Group Tarragona, en el marc de l’Aliança STEM, amb la finalitat de promoure el coneixement de competències digitals, estimular la creativitat i incentivar l’interès l’alumnat per l’àmbit de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques.

Alumnes de les escoles i instituts assistents al lliurament de premis de la Setmana del Codi de la URV, a l’Aula Magna de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia.