26/03/2015

Oberta la inscripció per a la II Cursa Solidària

El dimecres, 28 de gener al campus Catalunya s’ha fet la presentació de la II Cursa Solidària de la URV. 10 quilòmetres de solidaritat, que el diumenge 19 d’abril recorrerà el Port de Tarragona i el Passeig Marítim, amb sortida i arribada des de l’inici del Moll de Costa

Es tracta d’un esdeveniment universitari, esportiu, solidari, esportiu i ciutadà, que té ànim de continuïtat. Enguany la recaptació obtinguda anirà destinada a fer possible el projecte Horts Socials de la URV: l’educació ambiental per a la innovació social, que ja està en marxa.

El projecte proposa la conversió d’una zona en desús del Campus Catalunya en un espai agrourbà, que implicarà la participació de col·lectius socialment vulnerables, com persones grans, amb discapacitat o a l’atur, al costat de la comunitat universitària de la URV. Es planegen entre 10 i15 horts socials d’aproximadament 40 m2, i moltes altres activitats.

En la primera edició de la Cursa, el novembre de l’any passat, van participar 180 persones i es van recaptar 4.500 €, que ja es van destinar a aquest projecte com a guanyador de la Convocatòria per a Projectes d’Innovació Social que es va fer. Ara es tracta de desenvolupar i implantar Horts Socials de la URV.

A la cursa hi ha tres modalitats de participació: la caminada, amb sortida a les 9,30 h; la cursa de 10 km individual, amb sortida a les 10 h, i la cursa 2 x 5 km. en parelles (sortida a les 11 h), modalitat que en la primera edició va tenir força èxit.

Les inscripcions es poden fer de l’1 de febrer al 16 d’abril en línia, a http://www.urv.cat/cursasolidaria/; de l’1 de febrer al 18 d’abril a la botiga Runners Tarragona, i l’organizació reservarà 30 dorsals per inscripcions el mateix dia de la cursa, el 19 d’abril.

A l’acte de presentació han pres part el vicerector d’Universitat i Societat Jordi Tous  i la vicerectora de Docència, Estudiants i Comunitat Universitària Arantxa Capdevila; la professora Susanna Borràs, de l’equip del projecte Horts Socials de la URV, a més de Juanan Fernández, de l’empresa Running Solutions.

Han estat presents donant suport a l’iniciativa Gemma Solé, representat territorial de l’Esport de la Generalitat a Tarragona; Raül Font, president del Consell Esportiu del Tarragonès i Ramon Cuadrat, director general dels Jocs Mediterranis Tarragona 2017; Montse Adán, directora de Relacions Institucionals i Comunicació del Port de Tarragona, i Neus Pàmies, directora del Centre d’Estudis Marítims del Port.

El preu de la inscripció varia en funció del calendari, de tal manera que resulta més econòmica quan més aviat es fa.

Organitzen la Cursa el Centre de Cooperació al desenvolupament URV Solidària i Esports URV, amb el suport tècnic de l’empresa de gestió d’esdeveniments esportius Running Solutions. L’organització convida a col·laborar a altres institucions que ho creguin oportú per tal de poder proveir la cursa amb els recursos i avituallaments necessaris.

Teniu tota la informació de la Cursa i del Projecte Horts Socials aquí