27/10/2021

Comença el FIET 2021, un espai de debat en recerca i innovació en la tecnologia educativa

El Fòrum Internacional d'Educació i Tecnologia (FIET 2021) ha començat aquest dimecres amb el fòrum tècnic. Aquesta segona edició del Fòrum està coordinada de nou per investigadores i investigadors del  Grup de Recerca Aplicada en Educació i Tecnologia, ARGET de la URV i aplega prop de 200 persones

fiet

El FIET 2021 ha arrencat aquest dimecres  amb una conferència sobre les tendències i el futur de la recerca en la tecnologia educativa. Durant tres dies el fòrum es converteix en un espai de trobada de la comunitat investigadora de rellevància internacional on s’hi tracten aspectes relacionats amb el món de l’educació i la tecnologia. Enguany l’esdeveniment es fa en línia i hi prenen part 54 expertes i experts de tot el món que protagonitzaran les sessions davant de més de 200 persones de 19 països que s’hi ha inscrit. A l’edició d’aquest 2021 s’hi ha presentat 53 comunicacions de 119 autors.

Aquest serà l’escenari del FIET 2021 que ha començat avui i s’allargarà fins divendres. Serà un espai de reflexió, discussió i per fer propostes sobre el paper de la recerca en tecnologia i educació com a element transformador de l’educació en un context digital. L’objectiu és el de definir les principals línies de recerca i innovació i solucions a algunes de les mancances actuals de la recerca en Tecnologia Educativa en una perspectiva de cinc anys.

Se centra en tres grans eixos -el procés educatiu en contextos digitals, els processos d’integració i transferència de la recerca i la innovació en tecnologia educativa i la ciutadania digital responsable-, i deu línies de treball distribuïdes en aquests tres eixos. Els resultats de la tasca prèvia que ha fer la comunitat experta en aquests tres eixos, es presenten durant el FIET.

La primera edició del Fòrum Internacional d’Educació i Tecnologia es va dur a terme al juny del 2014. Ara i en un context digital, global i canviant és necessari tenir evidències de l’efectivitat de l’aplicació i l’ús de la tecnologia en l’educació i cal fer-ho des de diferents perspectives: les polítiques públiques, l’impacte en termes d’aprenentatge i de millora del procés formatiu del ciutadà, l’ús ètic i equitatiu d’aquesta per a poder contribuir a crear un món més inclusiu, equitatiu i just i la necessària mirada crítica als avenços tecnològics per aprofitar les seves aplicacions educatives i contrarestar els seus perills si n’hi ha.

Al comitè organitzador i sota la coordinació de la URV hi ha representants de  la mateixa universitat i de la UB, la UAB, de les universitats de Girona, Lleida i Vic, la UOC, la Universitat Ramon Llull i la Universitat d’Andorra amb la col·laboració del Programa de Millora i Innovació en la Formació de Mestres. Trobareu tota la informació aquí: https://fiet2021.fietcat.cat/.