18/04/2018

21 empreses busquen candidats al Fòrum de l’Ocupació al campus Bellissens

La jornada, que es repetirà al campus Sescelades el proper 25 d'abril, inclou tallers perquè els estudiants millorin les seves habilitats a l'hora de superar un procés de selecció

Un dels estands del XIV Fòrum de l'Ocupació de Bellissens.

Quatre campus acullen aquest curs la catorzena edició del Fòrum de l’Ocupació, en què els estudiants es posen en contacte amb les empreses per informar-se sobre les possibilitats de trobar-hi feina. Després de fer-se al campus de Vila-seca, on van participar-hi 22 empreses, avui 18 d’abril 21 empreses han participat al Fòrum que s’ha fet a la Facultat d’Economia i Empresa, al campus Bellissens, 37 més ho faran al campus Sescelades el proper 25 d’abril i el 10 de maig es repetirà al campus Terres de l’Ebre. A més de lliurar el seu currículum per formar part dels processos de selecció de les companyies, els estudiants també participen dels tallers que poden ajudar-los a tenir èxit en aquests processos.

Avui al campus Bellissens, l’escola de formació Innova ha explicat als participants com superar una entrevista en anglès, i la consultora de Recursos Humans Adecco ha fet un taller en què els estudiants han conegut una dinàmica de grup que l’empresa fa en els seus processos. Es tracta d’un joc de cartes en el qual els candidats al lloc de treball han d’explicar, en funció de les cartes de què disposen, amb quins dos valors es queden i quin desestimen. D’aquesta manera “l’empresa veu l’afinitat dels seus valors amb els de l’aspirant”, explica Anna Farnós, de l’oficina Adecco Química de Tarragona. En aquestes dinàmiques és important que els candidats “siguin participatius per mostrar com són ells” i recorda que en les dinàmiques en què han de competir grups o candidats “l’objectiu no és qui guanya, sinó mostrar com interactuen, qui agafa el comandament, com es planifiquen”, afegeix Farnós.

Entre les persones que han acudit al fòrum per buscar feina hi ha la Thaïs Gómez, exestudiant del grau de Dret que voldria trobar un lloc en l’àmbit del Dret Fiscal i Comptable. Una de les empreses on s’ha informat és Prat International Brands, una de les tres noves empreses que s’han afegit enguany al Fòrum junt amb Grupo Oliva i Cargill. Per a la responsable de Recursos Humans de la primera, Lídia Gistau, ser a Bellissens els dona l’oportunitat de trobar perfils de gent que vulgui treballar en comerç electrònic i màrqueting, ja que Prat és una empresa amb cinc marques pròpies de comerç a través de plataformes d’Internet que preveu facturar aquest 2018 25 milions d’euros. Busquen “persones dinàmiques perquè el món de la venda en línia canvia constantment”, detalla Gistau.

Una altra de les novetats, Grupo Oliva, té per objectiu donar-se a conèixer als estudiants com a lloc on treballar i també on fer-hi pràctiques. De fet, actualment hi tenen vacants llocs de pràctiques a les àrees de qualitat, màrqueting i logísitica, enumera la directora de Recursos Humans, Esperança Bernat. Afegeix que “si les persones encaixen, apostem per la contractació” i ressalta que “el 98% dels llocs de treball són estables perquè requereixen dedicació i formació”. No obstant això, estudiants de primer curs, com ara Inés Oyagüe o Joan Pujalts, eren al fòrum per buscar una feina per a l’estiu o fins i tot per compaginar amb els estudis durant el curs.

El Fórum de l’Ocupació al campus de Vila-seca va tenir lloc a la Facultat de Turisme i Geografia el 10 d’abril.

La propera jornada de la catorzena edició del Fòrum de l’Ocupació es farà el proper dimecres 25 d’abril a Sescelades, on hi haurà 37 empreses, set de les quals hi seran per primera vegada. La darrera jornada serà el 10 de maig al campus Terres de l’Ebre. La primera es va fer el passat dia 10 d’abril al campus de Vila-seca, on van ser-hi presents 22 empreses dels sectors turístic i de l’ordenació del territori que van presentar-se als estudiants. Des d’Ocupació URV se’ls va oferir als estudiants informació sobre les sortides professionals dels seus estudis i estratègies per afrontar el procés de recerca de feina.