09/06/2017

A la Nit URV, protagonistes el professorat associat i les empreses i institucions col·laboradores

La Universitat va distingir i va reconèixer més de cent professors associats i més d'un centenar d'empreses i institucions col·laboradores

L'escenari, amb el professorat associat distingit a la dreta, els representants de les empreses distingides a la dreta i la mesa presidencial al centre. L'alcalde de Vila-seca Josep Poblet va ser el primer en intervenir.

La Universitat, en el marc del seu 25è aniversari, va aplegar 350 persones a l’Auditori Josep Carreras de Vila-seca ahir a la nit. El propòsit de la Nit URV era reunir altres protagonistes de la Universitat, i distingir i reconèixer el professorat associat i les empreses de tots els àmbits i institucions col·laboradores: ajuntaments, empreses, associacions professionals i socials, cambres, sindicats, fundacions, hospitals, diaris i administracions públiques. La Universitat necessita de la societat i del teixit socioeconòmic del territori, i aquestos necessiten de la Universitat. Va assistir també una nombrosa representació de la comunitat universitària.

El professor Jaume Gramona, de Bodegues Gramona, va parlar en nom del col·lectiu d’associats.

L’acte va ser coral i va reunir moltes intervencions. El professorat associat, que a la URV suma més de mil persones, és un col·lectiu nombrós de docents externs a la Universitat que aporten a les aules la seva experiència com a professionals i que s’han esforçat dia a dia durant aquests anys en impartir una docència de qualitat. En l’acte es van distingir 24 professors, un per cada departament, i es van reconèixer 96 professors associats, quatre per cadascun dels departaments. En nom dels distingits va intervenir Jaume Gramona, professor del Departament de Bioquímica i Biotecnologia, i en nom dels departaments, agraïnt-los la tasca, va parlar la professora Begoña Muguerza, del mateix departament.

El gruix de la col·laboració d’institucions i empreses amb la Universitat és l’acolliment dels estudiants en pràctiques, tot i que col·laboren en moltes altres activitats com en atorgar beques doctorals, premis als estudiants, en assignatures aprenentatge-servei, en projectes de recerca o en el patrocini de càtedres. Així van intervenir el professor Jesús Angla, responsable de les pràctiques a la Facultat de Turisme i Geografia; en nom dels tutors de pràctiques a les empreses, Joan Fontanilles, de Lear Corporation; i en nom dels estudiants Àngela Brull, estudiant del màster universitari en Direcció d’Empreses que va fer les pràctiques a Basf.

Àngela Brull, en la seva intervenció com a estudiant en pràctiques.

A la Nit, la URV va fer palès el reconeixement a un centenar d’empreses i institucions, del miler que col·laboren amb la Universitat. Les empreses reconegudes són les que reben estudiants en pràctiques de dos centres universitaris. Es va distingir les 14 que han col·laborat en la commemoració del 25è aniversari de la URV i en el seu nom va parlar el president de l’Autoritat Portuària de Tarragona, Josep Andreu Figueras.

Una de les representants d'empreses, rebent la distinció.
Una de les representants d’empreses, rebent la distinció.

Van prendre també la paraula també l’alcalde amfitrió de Vila-seca,  Josep Poblet, el conseller d’Empresa i Coneixement Jordi Baiget, el rector de la URV Josep Anton Ferré i el president del Consell Social Joan Pedrerol i la copresidenta del Consell d’Estudiants Patricia Sofía Guzmán. Un vídeo, “Amb els peus al territori i el cap al món”, va presentar l’actualitat de la Universitat. Va haver-hi una destacada actuació musical, la de la violinista d’onze anys Jennifer Panebianco acompanyada a la guitarra pel seu pare Alfredo Panebianco, i la celebració va acabar amb un sopar fred al vestíbul de l’Auditori.