26/05/2023

Aaron Gutiérrez és el nou director del Departament de Geografia

Es proposa mantenir i impulsar l’excel·lència en la recerca i la docència, promoure les activitats de transferència i difusió del coneixement i consolidar i promocionar el professorat d’acord amb els seus mèrits acadèmics

Aaron Gutiérrez, investigador del GRATET i director del Departament de Geografia de la URV.

Aaron Gutiérrez és el nou director del Departament de Geografia de la URV amb els vots favorables de 23 dels 25 vots emesos del Consell de Departament en les eleccions d’aquest 25 de maig. Agafa així el relleu d’Enric Aguilar, que, al seu torn, passa a ser director de l’Institut Universitari de Recerca en Sostenibilitat, Canvi Climàtic i Transició Energètica (IU-RESCAT). A Gutiérrez l’acompanyarà el professor Javier Sigró com a secretari del departament.

El nou cap del Departament de Geografia és doctor en Geografia per la Universitat de Lleida (2009). Ha estat investigador postdoctoral a la Universitat de Belgrad i investigador visitant a la London School of Economics, la Universidad Católica de Chile, la Université Paris 8, el Politecnico di Torino i la University of West England. Des del 2011 és professor del Departament de Geografia de la URV i membre del Grup de Recerca en Anàlisi Territorial i Estudis Turístics (GRATET) de la mateixa Universtitat.

Les seves principals línies de recerca són el transport i la mobilitat sostenible, especialment en les ciutats i regions turístiques, i la planificació urbana i territorial amb especial interès per la segregació urbana, les desigualtats i l’habitatge. Ha participat en nombrosos projectes de recerca i transferència nacionals i internacionals i ha dirigit vuit projectes de recerca finançats a través de convocatòries competitives. Ha publicat més de cinquanta articles en revistes científiques indexades dels àmbits de la Geografia, els Estudis Urbans, els Transports i la Mobilitat, i el Turisme.

Abans d’assumir la direcció del Departament de Geografia, ha estat el coordinador del Màster en Planificació, Governança i Lideratge Territorial i el responsable de les pràctiques externes dels estudis de Grau i Màster de Geografia.

En el mandat que ara comença al capdavant del Departament, Aaron Gutiérrez es proposa mantenir i impulsar l’excel·lència en la recerca i la docència; promoure i incrementar la visibilitat de les activitats de transferència i difusió del coneixement; i treballar en favor del dimensionament adequat de les plantilles de PDI i PAS del Departament, amb especial atenció per la consolidació i promoció del professorat d’acord amb els seus mèrits acadèmics.

En l’àmbit de recerca preveu reforçar els bons resultats assolits fins ara i la projecció internacional, fomentant la col·laboració entre dos grups de recerca del Departament -el Grup de Recerca d’Anàlisi Territorial i Estudis Turístics (GRATET) i el Centre de Canvi Climàtic (C3)-.

Pel que fa a la docència pretén reforçar la presència en ensenyaments de grau i màster del la URV, reforçar la vinculació amb la recerca, i recolzar els dos programes de doctorat coordinats pel Departament de Geografia.

També vetllarà per l’optimització i màxima eficiència en la gestió dels recursos humans i materials propis del Departament per tal de garantir el millor servei als estudiants i a la societat.

1. Manuel Cruz Matute Mendizábal |

Molta sort.