24/02/2020
Alumnes de deu centres de secundària debatran sobre la tecnologia i la felicitat
La fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives que organitza la URV té lloc al campus Catalunya aquest dimecres i dijous
La fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives que organitza la URV té lloc al campus Catalunya aquest dimecres i dijous
Els propers dies 26 i 27 de febrer, el campus Catalunya de la URV acollirà la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat que organitza la Xarxa Vives d’Universitats per sisè any. En l’enfrontament dialèctic hi participaran deu equips de deu centres de la demarcació de Tarragona, que hauran de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat; en aquesta edició és «La tecnologia augmenta la felicitat?». L’equip guanyador passarà a la fase final de la competició, que serà del 22 al 24 d’abril aquest any a la Universitat Rovira i Virgili.
En la fase local que organitza la URV participen nou equips del Col·legi Mare de Déu del Carme (Tarragona), Institut Jaume I (Salou), Institut Ramon Berenguer IV (Cambrils), Col·legi Lestonnac (Tarragona), el Centre de Tecnificació Esportiva (Amposta), l’Institut Narcís Oller (Valls), l’Institut Jaume Huguet (Valls), l’Institut Gabriel Ferrater (Reus), l’Institut Josep Tapiró (Reus) i el Col·legi Turó (Tarragona) .
Cadascun dels equips està format per un capità, que és docent del centre educatiu, i un màxim de cinc estudiants, tres dels quals han d’intervenir com a oradors. Així, l’objectiu de la Lliga és potenciar les habilitats personals dels estudiants preuniversitaris, a través d’una primera connexió amb l’àmbit de l’educació superior, i fomentar l’ús de la paraula.
Els equips, dividits en dos grups, s’enfrontaran aquest dimecres 26 de febrer en la fase classificatòria, que es farà a partir de les 16.30 h en diversos espais del campus Catalunya. L’endemà dijous 27 tindran lloc les semifinals i la final al mateix campus. Un jurat format per professors i professores de secundària i de la Universitat serà l’encarregat de valorar els debats considerant la posició defensada, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa i la correcció tant semàntica com formal de les diferents intervencions. La fase local l’organitza l’Oficina de l’Estudiant de la URV.