26/03/2019

Alumnes d’ESO coneixen el llegat grec i romà a través de jocs en la primera edició dels “Ludi Constantinenses”

Un grup de treball de l'ICE de la URV impulsa la iniciativa, que reivindica la importància de les llengües clàssiques

Alumnes de 4t d'ESO als Ludi Constantinenses, que van tenir lloc a Centcelles, Constantí.

Amb l’objectiu que els alumnes del darrer curs d’ESO coneguessin de primera mà els principals espais i monuments de la presència grega i romana a Catalunya, el passat divendres 22 de març es va celebrar la primera edició dels “Ludi Constantinenses” al conjunt monumental de la vil·la romana de Centcelles, a Constantí. Es tracta d’una iniciativa del Grup de Treball “ Fòrum Ludricum: aprenentatge de les llengües clàssiques a través de l’ús dels jocs a l’aula” promogut a partir dels Ajuts Pont, convocats pel Consell Social i l’ICE de la URV. En l’organització també han col·laborat altres entitats com l’Ajuntament de Constanti, el MNAT i Tarraco Viva.

La trobada va aplegar 150 alumnes i professors de llengües clàssiques d’instituts del Tarragonès i el Baix Camp, que van participar en diverses activitats com ara un room escape utilitzant els mòbils i codis QR; van jugar com ho feien els infants en l’època romana; van recrear uns Jocs Olímpics, van descobrir els mosaics de la cúpula de Centcelles i la mitologia romana a través de llatinismes.

A més, enmig d’un ambient lúdic que els permetia conèixer-se entre ells i compartir experiències, la trobada va ser també un acte de reivindicació de la necessitat de vetllar perquè no es limiti més l’oferta de llengües clàssiques als instituts, ja que aquestes són un dels pilars bàsics de la civilització occidental, segons els organitzadors.

L’Institut de Constantí va ser l’amfitrió d’aquests I Ludi Constantinenses, amb la intenció que les Jornades es consolidin i es puguin organitzar cada curs.