01/06/2018

Alumnes d’ESO proposen projectes innovadors sobre el lleure en família a l’InJUè Smart Challenge

La Càtedra sobre el Foment de l'Emprenedoria i la Creació d'Empreses i els estudiants del Màster en Emprenedoria i Innovació han revisat la viabilitat dels projectes

Els alumnes d'ESO premiats a la gala final de l'InJUè Smart Challenge.

El projecte InJUè Smart Challenge és una proposta de diferents institucions per promoure l’emprenedoria i la participació en iniciatives del territori entre els adolescents. S’ha fet aquest curs 2017-18 per primera vegada involucrant més de 200 alumnes de 3er i 4art d’ESO de nou centres de secundària, que havien de respondre al repte de plantejar projectes innovadors sobre el lleure amb família. Dijous 31 de juny va tenir lloc al Paranimf de la Universitat la presentació dels projectes i el lliurament de les diverses categories de premis. El premi Team Challenge, que valora el millor treball en equip, va recaure en l’Institut Narcís Oller de Valls.

Aquest projecte pedagògic vol implicar els més joves en la configuració del territori, intercanviar propostes i aspiracions i promoure el seu caràcter emprenedor. El repte que se’ls va proposar va ser desenvolupar un projecte innovador i de base tecnològica sobre oci familiar, que han fet en hores lectives, bàsicament en les assignatures de tecnologia i emprenedoria. Per idear-lo, les entitats organitzadores van impartir als alumnes tres sessions sobre innovació, tecnologia i comunicació audiovisual. Els resultats preliminars van ser avaluats per la Càtedra sobre el Foment de l’Emprenedoria i la Creació d’Empreses i estudiants del Màster en Emprenedoria i Innovació de la Facultat d’Economia i Empresa. A partir de la revisió, els alumnes de secundària van reelaborar i presentar el seu projecte definitiu en format de vídeo.

El jurat, integrat per les entitats promotores (Petits Enginyers, Cooperativa Combinats, Càtedra sobre el Foment de l’Emprenedoria i la Creació d’Empreses, Fundació Tarragona Smart Mediterranean City i Mercat Central) va valorar els projectes i van atorgar 10 premis, a més del premi final al treball en equip. Els premis, que es van lliurar a la gala final al Paranimf, són els següents:

• Premi Smart a la millor proposta Smart Mediterranean City: Institut Narcís Oller de Valls.
  • Premi Tech-Friendly al fet diferencial tecnològic: Escola Internacional del Camp de Salou.
  • Premi Healthy a la millor proposta saludable: Institut d’Altafulla.
  • Premi Emprenedoria a la proposta més comercialitzable: Institut d’Altafulla.
  • Premi Innovació Social a la idea més innovadora: Institut d’Altafulla.
  • Premi Impacte Social a la proposta amb més retorn social: Institut Vila-seca.
  • Premi Inclusiva a la proposta més inclusiva amb les persones que tenen dificultats: Institut Roseta Mauri de Reus.
  • Premi Imatge a la proposta amb la millor imatge corporativa: Institut de Vila-seca.
  • Premi Transformació a la proposta d’economia social i solidària: Institut Fontanelles de les Borges del Camp.
  • Premi Cultural a la millor proposta cultural: Col·legi Cardenal Vidal i Barraquer de Cambrils.
  • Premi Team Challenge al millor treball en equip: Institut Narcís Oller de Valls.

Per als organitzadors, aquesta prova pilot ha estat una oportunitat per reflexionar sobre l’oferta d’oci familiar del territori i comparar-la amb el que demanden els nois i noies amb l’objectiu de proposar espais de trobada i fer conscients als joves de la importància de realitzar activitats acompanyat de la seva família. Totes les propostes en format vídeo es poden veure en aquest repositori.