04/12/2015

Àngela Ferreres, guanyadora de la V Beca Covides de màster

Aquesta estudiant del màster en Begudes Fermentades, de la Facultat d'Enologia, ha guanyat la V edició de la Beca que atorga Covides, la primera cooperativa vinícola catalana. És un ajut per continuar estudiant a la Universitat de Bordeus-Segalen, que comparteix la titulació del màster amb la URV

Àngela Ferreres

Àngela Ferreres ha rebut el txec corresponent a la beca, en un acte a la Sala de Graus de la Facultat el dijous, 3 de desembre. Han estat presents Ricard Gil, gerent de l’empresa Covides SCCL, el degà del centre, Josep Miquel Canals, la coordinadora del Màster en Begudes Fermentades a la URV, Gemma Beltran, el professor de la URV i director comercial de Covides Cristophe Marquet, i Albert Mas, responsable de relacions internacionals de la Facultat.

L’estudiant va completar el grau de Bioquímica a la URV en el curs 2014-15, i actualment hi cursa el màster en Begudes Fermentades. La beca es concedeix al millor estudiant del màster, i és requisit imprescindible que la guanyadora hagi estat admesa com a estudiant de màster per la Universitat de Bordeus. Es valora l’expedient acadèmic, el currículum vitae, el coneixement d’una llengua estrangera i un informe del jurat de la beca.

Aquest reconeixement acadèmic li permet gaudir d’un ajut econòmic per a la mobilitat, per realitzar una estada d’un quadrimestre dins el màster a la Universitat francesa de Bordeus-Segalen. Els dos centres, Bordeus i URV, mantenen un projecte actiu de cooperació per a consolidar els sistemes de formació en màsters francoespanyols.

Durant l’acte, Cristophe Marquet ha presentat el projecte Casteller de Covides, una col·lecció especial de nou vins i caves. Els assistents n’han pogut fer un tast.

L'estudiant guanyadora i els participants en l'acte, en la presentació del projecte Casteller.
L’estudiant guanyadora i els participants en l’acte, en la presentació del projecte Casteller.

Des de l’any 2012, Covides atorga aquesta beca gràcies a un acord amb la URV per a promoure l’educació superior, la investigació i l’extensió universitària en el sector vitivinícola, i intercanviar els sistemes de formació que apliquen les universitats catalana i francesa.

Covides Vinyes i Cellers S.C.C.L, patrocinadora de la beca, va ser fundada l’any 1964 i compta amb més de 1000 socis de l’Alt i el Baix Penedès. Amb 3.800 ha de vinyes pròpies i quatre cellers equipats amb les últimes tecnologies per a l’elaboració de vins i caves, és la 1ª cooperativa vinícola de Catalunya, la 3ª d’Espanya i és el 5è elaborador mundial de cava amb exportacions a més de 30 països.