16/06/2022

Avui finalitza la selectivitat, que ha examinat 3.706 estudiants a la demarcació

El 29 de juny sabran el resultat de les proves i el 13 de juliol, si han accedit al grau i universitat que han sol·licitat en primera opció

Un grup d'estudiants a la sortida dels exàmens de selectivitat al campus Catalunya.

3.706 estudiants del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre s’han examinat des del dia 14 i fins avui en la prova d’accés a la universitat (PAU), el pas necessari per cursar un grau a les universitats públiques. Ho han fet en els 22 tribunals distribuïts en deu municipis.

Ara els futurs universitaris hauran d’esperar fins al 29 de juny per saber el resultat de les proves, que podran consultar al Portal d’Accés a la Universitat de la Generalitat. Les properes dates a tenir en compte són les següents: el 13 de juliol es produirà la primera assignació de places i la segona, el 25 de juliol. La matrícula dels assignats en primera preferència es farà del 15 al 20 de juliol, i la matrícula de la 2a assignació, del 25 al 28 de juliol. La convocatòria extraordinària de les PAU serà els dies 6, 7 i 8 de setembre.

Represa parcial de la normalitat després de la pandèmia
Tribunal del campus Catalunya, just abans de començar les proves.

Després de dues edicions condicionades per la pandèmia, aquesta s’ha començat a reprendre la normalitat. S’han reduït d’11 a 9 les franges d’exàmens, amb més estona de descans entre exàmens, i s’ha tornat a utilitzar l’aparell detector de comunicacions entre dispositius estrenat al 2019 que permet identificar si hi ha estudiants que s’estan comunicant amb algú de fora de l’aula mentre fan els exàmens.

No obstant això, s’han mantingut pràcticament els mateixos tribunals que els darrers dos anys i s’ha recomanat l’ús de mascareta en llocs tancats malgrat que no és obligatòria. A més a més, els models d’exàmens han mantingut el model de major optativitat, amb més exercicis per escollir, per abastar tot el programa de cada assignatura, ja que els estudiants que han fet les PAU aquests dies han cursat tot el batxillerat en pandèmia.

Inici del primer examen de les proves d’accés a la universitat.

Les elevades temperatures d’aquests dies també han fet que en els tribunals dels campus de la Universitat (Catalunya, Sescelades, Bellissens i Terres de l’Ebre) s’hagin revisat els punts d’aigua, s’hagi permès l’entrada d’ampolles sense etiquetes i s’han intentat ubicar els estudiants en aules amb aire condicionat o ventiladors, o, en el seu defecte, s’ha facilitat la corrent d’aire amb l’obertura de portes i finestres.

Aquest darrer dia de la convocatòria ordinària de les proves PAU, era previst fer una prova per testar dues tecnologies que permeten la tria d’opcions de manera anònima, segons va anunciar la secretària general del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), Cristina Gelpí. Concretament, es testaran la tecnologia de codis QR i la tecnologia de geolocalització a espais interiors per Bluetooth en la distribució de l’idioma dels enunciats, en dues aules de la UPC.