23/02/2015

Babilon, equip representant de la URV a la XI Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives

Babilon serà l’equip representant de la URV a la XI Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives. Format per Miquel Gasparin, Joel Pérez, Tania Morales i Àlex Marín, ha estat l'equip guanyador de la III Lliga de Debat Universitari de la URV

Els participants a la Lliga de Debat han de defensar diferents postures sobre una mateixa temàtica al llarg del concurs.
Els participants hauran de defensar diferents postures sobre una mateixa temàtica al llarg del concurs.

Els quatre estudiants han superat, a la final de la lliga interna que organitza el Consell d’Estudiants de la URV a l’equip In Bellum, que ha quedat classificat en segona posició.  Després de la final, que es va disputar divendres 20 de febrer, també es va premiar al millor orador de tota la lliga, l’estudiant Víctor Barcelón.

La fase final de la Lliga de Debat Universitari es farà entre el 23 i el 27 de març a Barcelona, i hi seran presents equips de les universitats que formen part de la Xarxa Vives.

A la fase interna o Lliga de Debat de la URV, que organitza des de fa tres anys el Consell d’Estudiants de la URV per triar l’equip que representa la Universitat, hi han participat sis equips que han hagut de defensar o oposar-se a la mateix tema, en aquest cas, els intercanvis no monetaris, que es tractarà a la Lliga interuniversitària: “Una societat avançada i complexa com la nostra, podria funcionar eficientment amb una economia basada principalment en intercanvis no monetaris?”

Durant la competició, no coneixen quina posició han de defensar fins uns minuts abans de començar cada enfrontament. Un equip de jutges decideix quina argumentació s’ha realitzat amb el màxim rigor i de la forma més convincent. Els dos equips que arriben a la final saben, el dia abans, quina posició hauran de defensar.

La Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives és una competició en la qual, durant una setmana, equips d’estudiants universitaris debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. Els equips representen la seva universitat i han d’estar formats per un màxim de 5 persones –dos oradors, dos documentalistes, i un reserva– a més d’un capità. Cada universitat decideix si tria directament un representant o bé si s’escull per lligueta interna.

A la Universitat Rovira i Virgili es fa una selecció de candidats organitzant una lliga pròpia. El Consell d’Estudiants és qui tria el jurat, format per professors i alumnes, principalment participants d’anteriors edicions. Els premis han estat 750 euros per l’equip guanyador, Babilon, 450 euros pels segons classificats In Bellum i 200 euros al millor orador, que ha estat per Víctor Barcelón.