21/04/2015

Bernat Ollé, enginyer químic per la URV, Premi Fundació Princesa de Girona Empresa

El premiat ha estat distingit per la seva trajectòria d’excel·lència acadèmica i empresarial internacional, que s’ha materialitzat amb quatre iniciatives empresarials

Bernat Ollé Pocurull ha estat guardonat amb el Premi Fundació Princesa de Girona Empresa 2015. Els seus projectes han despertat l’interès de la industria farmacèutica en el seu desenvolupament i aplicacions en l’àmbit de les ciències de la salut. Els Premis FPdGi reconeixen la trajectòria innovadora i exemplar de joves d’entre 16 i 35 anys, així com la d’una entitat que treballi en favor dels joves. La categoria Empresa premia joves amb iniciativa emprenedora que hagin liderat o estiguin impulsant projectes d’empresa originals i viables, que destaquin pel seu impacte positiu en la societat.

Els Premis FPdGi reconeixen la trajectòria innovadora i exemplar de joves d’entre 16 i 35 anys, així com la d’una entitat que treballi en favor dels joves. La convocatòria d’enguany ha rebut un total de 167 candidatures de les quals 32 han optat al Premi en la categoria Empresa, 40 a Arts i Lletres, 31 a Entitat, 22 a Social i 42 a Recerca Científica.  Dotats amb 10.000 euros i una reproducció d’una obra de l’escultor Juan Muñoz, els guardons s’entregaran en el marc del Fòrum IMPULSA 2015, en un acte que tindrà lloc el dia 25 de juny i que estarà presidit per Ses Majestats els Reis.

Nascut a Reus (1979), Bernat Ollé Pocurull és enginyer químic per la Universitat Rovira i Virgili, doctor en Enginyeria i MBA pel Massachusetts Institute of Technology (MIT), dels Estats Units. Ollé ha centrat el seu interès en el desenvolupament i comercialització d’innovacions en l’àmbit de les ciències de la salut.

Bernat Ollé és membre de l’equip de PureTech Ventures, un grup de capital risc i creació d’empreses amb seu a Boston (Estats Units), des d’on ha fundat 4 start-ups de biotecnologia que han creat 40 llocs de treball fins ara: Vedanta, que desenvolupa una nova classe de fàrmacs per malalties autoimmunitàries, Follica Inc., que desenvolupa un tractament per a la calvície, així com Enlight Biosciences, un sindicat de farmacèutiques per al desenvolupament de plataformes tecnològiques de R+D, i Mandara Sciences,  dedicada a la nutrició. A més, és autor de diversos articles científics publicats a revistes de reconegut prestigi i ha participat, nombrosos congressos internacionals.

Els anys anteriors aquest Premi Empresa ha estat per Ignasi Belda, enginyer informàtic i doctor en intel·ligència artificial aplicada al disseny de fàrmacs; Catalina Hoffmann, una jove empresària que ha innovat en el sector de la tercera edat, l’enginyer de telecomunicacions Javier Agüera,  el jove llicenciat en Farmàcia, Marc Bonavia i també l’ha rebut Pau Garcia-Milà, el creador d’eyeOS,.

A banda del premi Empresa, també s’atorguen anualment  el s premis Arts i Lletres, Entitat, Social i Recerca Científica.

Podeu veure aquí l’entrevista a Bernat Ollé de la secció Perfils URV.