07/09/2016

Comença la primera edició del màster Erasmus Mundus Vi i Turisme a la URV

27 estudiants de tot el món cursen aquest màster, coordinat per la URV i impartit conjuntament amb les universitats de Bordeus i Porto. El programa ofereix una formació de referència en Enoturisme al continent europeu. El primer semestre s'ha iniciat aquesta setmana a la Universitat

Participants al màster Wintour, a l'exterior de la Facultat d'Enologia.

El màster Erasmus Mundus WinTour comença en el curs 2016-17. Reuneix les potencialitats de tres universitats de referència en el sector vitivinícola: la URV, referent docent universitari en Enologia a Catalunya, país bressol del cava, que coordina el màster; la Universitat de Bordeus, a la zona que destaca internacionalment en els vins negres de criança, i la Universitat de Porto, territori de vins fortificats amb el vi de Porto. El títol que obtindran els estudiants serà únic i conjunt. La Unió Europea, en acceptar la proposta del màster en la convocatòria Erasmus Plus 2015, va valorar l’àmbit singular presentat, que uneix el turisme i l’enologia, i el programa docent que compleix els estàndards europeus.

27 estudiants internacionals s’estan a la URV des de dilluns, 5 de setembre, per iniciar el primer dels quatre semestres del programa (120 ECTS). L’acte de benvinguda i de presentació del màster ha tingut lloc a la Facultat d’Enologia amb la participació del degà Joan Miquel Canals, la coordinadora general del màster Gemma Beltran i la vicerectora d’Internacionalització de la URV Mar Gutiérrez-Colon, i l’assistència del professorat. Al llarg de la setmana coneixeran aquesta facultat i la de Turisme i Geografia amb els seus serveis, els campus universitaris i l’entorn cultural i monumental de Tarragona i Reus.

Els alumnes, amb estudis previs d’Economia, Relacions Internacionals, Turisme, Enologia i Humanitats, cursaran a la URV assignatures optatives per complementar els seus coneixements; i les obligatòries, que s’emmarquen en els mòduls de Producció de Vins, Enoturisme i Màrqueting, i Patrimoni del vi. Juntament amb les classes teòriques, faran visites de camp per les regions vitivinícoles catalanes i de la Rioja.

La major part d’ells tenen beca i procedeixen de dotze països europeus, tres asiàtics, dos països d’Amèrica del Nord, dos d’Amèrica Llatina i un d’africà. Viuran, doncs, en un ambient multicultural i d’intercanvi permanent. El segon i tercer semestre el cursaran a les altres dues universitats, Bordeus i Porto. En el tercer els alumnes faran un temps de verema a cada zona, i per Nadal faran estades comercials a empreses, per tenir personalment l’experiència del funcionament del màrqueting i les vendes.

Una estudiant intervé en la jornada de presentació del màster.
Una estudiant intervé durant la jornada de presentació del màster.

El quart semestre consistirà en una estada en pràctiques a empreses mentre elaboren el treball final de màster. WinTour té el suport d’empreses, universitats, fundacions i associacions, col·laboradores de la URV i de les universitats sòcies. Són dotze: Miguel Torres S.A, Freixenet, COVIDES, Codorniu S.A., la Universitat de la Rioja, l’Associació Priorat Enoturisme, Fondation pour la culture et les civilisations du vin, Aristotelio Panepistimio Thessalonikis, Instituto Nacional de Investigaçao Agraria e Veterinaria, el CIVB, Lavradores de Feitoria i Gran Cruz Porto Sociedade Comercial de Vinhos Limitada.

El nou màster en Enoturisme, que van promoure les facultats de Turisme i Geografia i d’Enologia de la URV, ajudarà a posicionar internacionalment el territori, on l’enoturisme ja és un dels negocis més arrelats i en creixement gràcies a la potència del turisme i al prestigi en l’elaboració de bons vins, i permetrà atraure talent.

És la primera vegada que la URV coordina un programa Erasmus Mundus. WinTour s’afegeix al màster Erasmus Mundus Arqueologia del Quaternari i Evolució Humana i al doctorat Erasmus Mundus de Quaternari i Prehistòria, que ja s’imparteixen a la Universitat.

Més informació:

Erasmus Mundus Màster on Wine Tourism Innovation