17/10/2017

Conferència sobre seguretat i salut per als nous estudiants xinesos

L'ha impartit Shuo Wang, vicecònsul i cap de la Cancelleria del Consulat General de la Xina a Barcelona

Wang Shuo durant la seva conferència.

Què han de fer els estudiants xinesos quan es troben en dificultats a Catalunya? Aquest tema ha centrat la conferència impartida als 106 estudiants que han arribat aquest curs des de la Xina a Tarragona per estudiar el tercer curs de la seva titulació a la URV. L’ha impartit dilluns 16 d’octubre al campus Catalunya el vice cònsul i cap de la Cancelleria del Consulat General de la Xina a Barcelona, Wang Shuo, qui ha centrat la seva xerrada en informar als joves nouvinguts sobre qüestions relatives a mesures bàsiques de protecció i seguretat dels estudiants durant la seva estada al país. Entre altres coses, se’ls han facilitat telèfons bàsics d’emergència o contactes del consulat.

Wang Shuo també ha mantingut una reunió amb la vicerectora d’Internacionalització Mar Gutiérrez Colón i Antoni Nomdedeu, secretari executiu del Centre d’Estudis Hispànics, responsable del grau de Llengües i Literatures Hispàniques i Agent Internacional de la URV per a Àsia. Durant la trobada, el vice cònsul s’ha interessat per l’estratègia d’acollida dels estudiants xinesos a Tarragona així com per la seva experiència al nostre país. També es van tractar temes relacionats amb les tasques que porta a terme el Centre d’Estudis Hispànics respecte als estudiants xinesos que acull des de fa més de 10 anys i Wang Shuo ha ofert la col·laboració dels serveis e la Cancelleria del Consulat General de la Xina a Barcelona.