04/03/2019

Convocada la X edició de les Olimpíades de Geografia

La prova es farà el dijous 14 de març a la Facultat de Turisme i Geografia de Vila-seca, i vol promoure l’interès per aquesta disciplina

Els participants a la fase estatal de la convocatòria d’Olimpíades de Geografia del 2018, en la recepció al Castell de Vila-seca oferta per l’ajuntament.

L’Olimpíada de Geografia és un concurs organitzat pel Col·legi de Geògrafs que premia els estudiants que demostrin un millor coneixement dels continguts de la matèria de Geografia de Batxillerat. Amb això també s’intenta promoure l’interès cap als estudis universitaris de Geografia i al mateix temps s’aprofundeix la col·laboració entre universitat i estudis secundaris.

En aquesta desena edició el Col·legi compta amb la col·laboració del Departament de Geografia i la Facultat de Turisme i Geografia de la URV per a organitzar la fase local, que es durà a terme el 14 de març a la pròpia Facultat. En aquesta fase es premien els primers classificats a més del centre amb una millor nota de conjunt, i es lliura diploma acreditatiu a tots els participants. El termini d’inscripció finalitza el proper 7 de març. El primer classificat d’aquesta fase té matrícula gratuïta al primer curs de grau a la URV.

La fase estatal es durà a terme a Múrcia els dies 5, 6 i 7 d’abril. Hi participaran els tres primers classificats de les diferents fases locals. Tant el viatge com l’allotjament i la manutenció dels participants corren a càrrec de l’organització.

Aquesta serà la setena vegada que des de la URV es participa en les Olimpíades de Geografia: l’any passat no només es va participar en la fase local sinó que es va organitzar la fase estatal a Vila-seca, a les instal·lacions del centre, amb participació activa del Departament. En els darrers anys, més de 100 alumnes de secundària han participat en cadascuna de les fases locals organitzades des de Geografia de la URV.

Teniu més informació sobre la convocatòria Olimpíades de Geografia 2019 aquí.