29/05/2023

Covestro i la URV lliuren el premi Work Experience per impulsar el talent jove al sector químic

L'estudiant Erik Escudero ha rebut el premi, que inclou una beca de 3.000 euros destinada a la matrícula de màster a l'ETSEQ i un programa de pràctiques a Covestro

Erik Escudero entre el rector de la URV, Josep Pallarès, y el director general de Covestro, Adrea Firenze.
Erik Escudero entre el rector de la URV, Josep Pallarès, i el director general de Covestro, Adrea Firenze.

Covestro i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ) de la Universitat Rovira i Virgili (URV) han lliurat la beca Work Experience a l’estudiant del Màster en Enginyeria Química, Erik Escudero. Aquesta beca, que s’atorga des de fa 6 anys, té per objectiu promoure el desenvolupament professional del talent jove en l’àmbit de l’enginyeria química, amb un èmfasi especial en projectes centrats en la sostenibilitat. A través d’aquest premi, l’estudiant pot viure una de les primeres experiències professionals en el sector químic.

El premi Work Experience inclou una dotació econòmica de 3.000 euros, destinada a la matrícula del primer any de màster, així com un programa de pràctiques curriculars a la seu de Covestro, un dels principals fabricants mundials de materials polimèrics d’alta qualitat i els seus components, a Tarragona durant el segon any d’estudis.

Els estudiants de l’Escola d’Enginyeria Química de la URV poden optar anualment al premi inscrivint-se al projecte que els interessi més, amb l’objectiu de desenvolupar-lo durant el seu període de pràctiques. El projecte, a més, es presenta posteriorment com a treball de fi de màster.

El guanyador d’aquest any, Erik Escudero, ha presentat un projecte de desenvolupament d’eines d’anàlisi avançada de processos i monitorització d’actius. Aquest treball pretén ajudar a implementar millores en el rendiment de les diverses plantes de Covestro, continuar impulsant noves iniciatives de seguretat, així com formar i coordinar els equips perquè puguin treballar de manera més àgil mitjançant noves eines avançades.

Un projecte per promoure la química entre els joves

Durant l’acte de lliurament del premi també s’ha signat l’acord entre Covestro i la URV per estendre la col·laboració en el programa Work Experience durant els propers anys.

Durant la trobada, el director general de Covestro, Andrea Firenze, ha apuntat: “El sector químic és un dels àmbits més importants per a la nostra societat, tant a nivell social com econòmic. Per això cal ser un actor principal en la construcció d’un futur més sostenible. I en aquest compromís, la visió i la creativitat dels més joves és essencial. A través de Work Experience volem continuar garantint que la indústria química pugui continuar comptant amb el millor talent jove, per la qual cosa estem molt satisfets de poder ampliar la nostra col·laboració amb la Universitat Rovira i Virgili”

El director de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química de la URV, Ioanis Katakis, ha explicat que “aquest és un model de col·laboració universitat-empresa que genera valor per a tothom. Els estudiants accedeixen a una experiència formativa única per aplicar els coneixements i adquirir competències; l’empresa té l’oportunitat d’atreure i de seleccionar talent; i l’ETSEQ enriqueix la metodologia docent i afegeix potencial d’innovació al territori. El Work Experience és el model que cal seguir per aconseguir la imbricació d’universitat, empresa, societat civil i administració en l’esforç de creació de valor per a la societat. Per això el nostre objectiu és multiplicar la implicació del sector productiu als nostres programes formatius i agraïm a COVESTRO la seva participació”.