24/01/2020

Dues setmanes d’activitats commemoren l’Any Nou Xinès a la URV

Estudiants i professorat xinès organitzen una fira de tallers, una cursa de l'horòscop i una festa per l'any 2020, que al calendari xinès comença aquest 25 de gener

L’any 2020 del calendari xinès comença aquest dissabte 25 de gener, l’any de la rata, el primer animal de l’horòscop xinès. Per celebrar-ho i aprofitar l’esdeveniment per difondre la cultura del país asiàtic, uns 50 estudiants i professorat xinès de la URV han preparat diverses activitats obertes al públic durant les dues properes setmanes. Destaquen la festa de gala, que comptarà amb danses i un concert el 31 de gener, la cursa de l’horòscop i els tallers a la plaça Corsini de Tarragona el 9 de febrer.

Els estudiants i professorat dels cursos del Centre d’Estudis Hispànics de la URV i de l’Associació d’Estudiants i Investigadors Xinesos de Tarragona han organitzat 7 activitats que començaran el dilluns 27 de gener i acabaran el 9 de febrer:

Dilluns 27 de gener, i fins al 9 de febrer, a la 2a i la 4a planta de l’aulari del campus Catalunya, exposició mural feta pels estudiants per donar una visió actual de la cultura xinesa. Aquest mateix dia hi haurà una taula informativa al migdia i a la tarda.

Dimarts 28 de gener, a les 18 h, al cafè La Cantonada de Tarragona (C. Fortuny, 23), es tractarà l’any nou xinès al Chinese Corner, l’espai que impulsen els estudiants xinesos de la URV com a part del seu aprenentatge de l’assignatura “Tallers interculturals” i per donar a conèixer la llengua i la cultura xinesa.

Dimecres 29 de gener, a les 18 h, a l’aula 308 del campus Catalunya, projecció de la pel·lícula Dying to survive, traduïda per l’alumnat i amb presentació de la professora Rongrong Zhu. Es tracta d’una comèdia dramàtica del 2018, dirigida per Wen Muye en el seu debut al llargmetratge, que va recaptar 453 milions de dòlars a la taquilla. Ha rebut els premis Golden Horse Award a millors actor, director, actor secundari i millor pel·lícula 2019, entre d’altres.

Divendres 31 de gener, a les 15 h, a l’aula 303 del campus Catalunya, presentacions dels estudiants sobre l’any nou xinès, gestualitat, la cultura del te i la vida universitària a la Xina.

El mateix divendres, a les 19 h, a l’Aula Magna del campus Catalunya, festa de gala de l’any nou. Es tracta d’una novetat que substitueix els tallers i demostracions que es feien a la plaça de la Concòrdia del campus. Els mateixos estudiants oferiran tres danses de la Xina i Mongòlia i cançons representatives de la cultura xinesa.

Diumenge 9 de febrer, a les 9:30 h a la plaça Corsini, cursa de l’Horòscop. Fa un recorregut pels carrers de Tarragona emulant la llegenda xinesa que explica que l’emperador de Jade va organitzar una cursa entre tots els animals per decidir quins d’ells formarien part de l’horòscop xinès i en quin ordre. Els participants han d’anar disfressats o amb algun peça que recordi algun dels animals de l’horòscop xinès.

A les 10h a la mateixa plaça Corsini, començarà la fira cultural, amb tallers, com l’elaboració de pa xinès, cal·ligrafia i kungfu, jocs de taula i esports tradicionals.

D’11 a 12 h, hi haurà 4 espectacles: balls i cançons tradicionals, kung-fu, tai-txi, i les danses del Lleó i del Drac.