11/01/2017

El calendari 2017 de l’Observatori de la Igualtat, dedicat a les dones arqueòlogues

S'edita per novè any consecutiu per a la comunitat universitària el calendari dedicat a dones científiques, enguany centrat en l'Arqueologia. Així es divulga les contribucions, molts cops desconegudes pel públic, de les dones en les diferents àrees del coneixement al llarg de la història

Enguany es recuperen el nom, la vida i les aportacions d’algunes arqueòlogues que han destacat pel valor de les seves contribucions o perquè han estat pioneres en algun aspecte de la seva vida, o per totes dues coses alhora.

Cadascuna de les arqueòlogues que es destaquen en els 12 mesos del calendari ha estat seleccionada d’un conjunt ben nombrós i divers de dones que al llarg de la història han contribuït al coneixement arqueològic. Les dones escollides són: Ersilia Caetani Lovatelli, Esther Boise Van Deman, Gertrude Margaret Lowthian Bell, Harriet Boyd, Gertrude Caton-Thompson, Margherita Guarducci, Mary Leakey, Honor Frost, Marija Gimbutas, Alessandra Melucco Vaccaro, M. Encarna Sanahuja Yll i Victoria Cabrera Valdés.

En aquesta ocasió, el calendari s’ha pogut materialitzar gràcies a un equip d’expertes en arqueologia i gènere del Departament d’Història i d’Història de l’Art de la URV i amb la col·laboració d’aquest departament, la Facultat de Lletres i la Càtedra de Ciència i Humanisme. A més, també s’ha rebut suport econòmic per part de l’Ajuntament de Tarragona, de la Institució Milà i Fontanals del CSIC, de l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica i de l’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social.

L’edició del calendari es una acció que té per objectiu fer visibles les aportacions de les dones en totes les branques del coneixement, mesura que s’estableix en el II Pla d’Igualtat de la URV, dins de l’eix de promoció de la perspectiva de gènere en la docència.

Podeu passar a recollir un exemplar a l’oficina de l’Observatori de la Igualtat, situada al campus Catalunya, edifici D2 despatx 4.30, de dilluns a divendres de 9 a 13.30 h.

Més informació:

Calendaris de dones científiques