03/11/2020

El congrés ‘Associacionisme cultural: entre el mosaic i les xarxes’ se celebrarà virtualment

Es farà aquest divendres i dissabte i girarà entorn de l'associacionisme cultural i les identitats, el poder i la sociabilitat

Imatge promocional de l'edició del congrés d'enguany. Cubelles, 1931. Arxiu Antoni Pineda

“Associacionisme cultural. Entre el mosaic i les xarxes” és el tema general del XII Congrés de la Coordinadora de Centres d’Estudis de Parla Catalana (CCEPC), que es durà a terme  els dies 6 i 7 de novembre de manera virtual, tot i que inicialment s’havien de celebrar al campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili i al Centre de Cultura de Reus. El congrés està organitzat per la CCEPC, l’Institut Ramon Muntaner, la Universitat Rovira i Virgili, el Centre de Lectura de Reus i el Departament de Cultura de la Generalitat.

El programa girarà entorn de tres eixos: associacionisme cultural i identitats, associacionisme cultural i poder, i associacionisme cultural i sociabilitat. Les jornades arrencaran amb la conferència inaugural Associacionisme i sociabilitat cultural. Catalunya / Espanya una conversa entre el professor de la Universitat Rovira i Virgili Ramon Arnabat i María Zozaya (CIDEHUS – Universidade de Évora). Es podrà seguir divendres, a dos quarts de cinc de la tarda.

Hi haurà ponències, presentacions de comunicacions i taules rodones. En total s’hi han presentat  29 comunicacions en els tes àmbits del congrés: 19 sobre temàtiques de Catalunya, set del País Valencià, una de les Illes i dues d’un àmbit més ampli. Es podran seguir a través del canal YouTube i serà d’accés obert per streaming. A la web de la CCEPC s’ho poden trobar els enllaços per accedir a les sessions diàries.

Podeu veure aquí el programa del congrés.