04/04/2017

El Departament de Filologia Catalana difon la nova normativa lingüística

Prop de vuitanta persones, estudiants i professionals de la llengua, han participat en un curs que s'ha impartit de febrer a l'abril

Jordi Ginebra, impartint l'última classe del curs.

Aquest primer curs sobre la nova normativa lingüística de l’Institut d’Estudis Catalans, titulat: Aplicació pràctica de la nova normativa lingüística de l’IEC, anava adreçat als estudiants de tots els cursos del grau en Llengua i Literatura Catalanes i estava obert als professionals del català. S’ha impartit, a ritme d’una hora setmanal, des de l’1de febrer. La darrera classe es fa el dimecres 5 d’abril, al campus Catalunya.

Impartit per Jordi Ginebra, professor del Departament de Filologia Catalana, ha tingut una gran acollida, amb prop de 80 participants. A més de l’estudiantat del grau en Llengua i Literatura Catalanes, han assistit alumnes del màster universitari en Formació del Professorat d’ESO i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d’Idiomes; professorat de la URV i tècnics del Servei Lingüístic; tècnics de normalització lingüística de diferents centres, de Política Lingüística de la Generalitat, o assessors de català de l’administració de Justícia, entre d’altres.

Vista general de la classe, amb el professor dret
El curs ha constat de deu hores lectives.

En el curs s’hi han tractat les construccions admeses que fins ara estaven oficialment condemnades, els preceptes que no han canviat (i que, en alguns casos, certs autors o sectors pensaven que havien de canviar) i altres punts, com ara els aspectes que han quedat poc aclarits.

El Departament té previst impartir un curs intensiu sobre aquesta temàtica en un format diferent al mes de juliol, en el marc del programa Aprofundiments de la URV per al professorat de secundària.

Departament de Filologia Catalana