01/04/2019

El Fòrum de l’Ocupació tindrà lloc els dies 3, 11 i 25 d’abril i 8 de maig als campus de la URV

És la quarta edició de la fira d'empreses i tallers per facilitar la inserció laboral dels estudiants i alumni

Imatge d'arxiu del Fòrum de l'Ocupació de Bellissens.

La quarta edició del Fòrum de l’Ocupació Universitària escalfa motors i aquest dimecres 3 d’abril obrirà al campus Bellisens amb l’exposició de 24 empreses i diverses activitats adreçades a afavorir la inserció laboral tant dels estudiants de la URV com dels alumni. El seguiran el fòrum del campus Vila-seca el dimecres 11 d’abril, el del campus Sescelades el dijous 25 d’abril, i el del campus Terres de l’Ebre el dimecres 8 de maig. Les novetats d’enguany són la incorporació d’activitats específiques per a persones amb discapacitat al campus Sescelades i d’un espai d’emprenedoria al campus Terres de l’Ebre.

Amb aquesta iniciativa es pretén, d’una banda posar en contacte empreses i estudiants, que poden lliurar el seu currículum i informar-se sobre els perfils professionals més demanats a les organitzacions, i, de l’altra, es vol orientar als estudiants i alumni sobre els mecanismes d’accés al món laboral, les habilitats necessàries per superar processos de selecció i les competències transversals requerides per les empreses.

Així, el proper dimecres 3 d’abril al campus Bellissens, 24 organitzacions, com ara Deloitte, Borges International Group o Freshly Cosmetics, estaran accessibles al públic a través dels estands ubicats a la Facultat d’Economia i Empresa, des de les 9 fins a les 15 h. Entre les activitats programades, destaca el taller “Buscar feina és com lligar”, que organitza la Càtedra d’Emprenedoria. Vol posar el focus en les habilitats comunicatives per fer promoció d’un mateix a l’hora de trobar feina: com fer una carta de presentació atractiva, com afrontar amb èxit una entrevista de treball, com tancar entrevistes per interessar als ocupadors i com guanyar seguretat en tot el procés de búsqueda. A més a més, la pròpia FEE explicarà les possibilitats de formació un cop acabats els estudis de grau.

Al campus Vila-seca, el fòrum té lloc l’11 d’abril. Està adreçat específicament als estudiants de la Facultat de Turisme i Geografia perquè estableixin contactes amb una vintena d’empreses relacionades amb el turisme i l’ordenació del territori, tant als que estan al darrer curs i volen incorporar-se al món laboral com els que han de planificar les seves pràctiques externes. També estan previstes xerrades d’empreses turístiques i presentacions i tallers de l’àmbit de la geografia, com ara l’experiència de geògrafs en exercici, i una visita al departament d’Innovació Turística d’Eurecat – Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci.

Atenció a la diversitat, la novetat d’aquest any

El dijous 25 d’abril la cita és al campus Sescelades, a Tarragona, on s’hi exposaran 42 empreses, com ara Applus+ IDIADA, Procter & Gamble o Essity. En aquesta ocasió la novetat és la presència de dues entitats que es dediquen específicament a l’atenció i inserció de persones amb discapacitat: Plataforma Educativa i Inserta Empleo de la Fundació ONCE. A més de presentar-se, faran entrevistes a les persones que ho desitgin i recolliran currículums. Aquesta activitat no només està pensada per als estudiants del Curs d’Orientació Professional per a la Inserció Laboral (Inserlab) sinó també per a qualsevol altra persona amb discapacitat. A més a més, Dow Chemical oferirà un taller per donar a conèixer la seva cultura corporativa d’atenció a la diversitat. D’altra banda, hi haurà altres tallers i sessions informatives tant sobre empreses i processos de selecció com dels màsters que ofereixen l’ETSE i l’ETSEQ.

Al campus Terres de l’Ebre, el Fòrum de l’Ocupació tindrà lloc el 8 de maig. Les persones que hi assisteixin rebran orientació sobre els perfils professionals que busquen les empreses participants (ara per ara ja són més de 40)  i les carreres professionals que poden tenir-hi, així com també podran conèixer els programes de pràctiques de les empreses. Com a novetat, hi haurà un espai espai específic d’emprenedoria amb diverses xerrades, entre les quals la del director del Programa Catalunya Emprèn de la Generalitat, Pere Condom, sobre els reptes de l’economia.

Tant el calendari de les edicions a les diferents seus com la programació d’activitats es pot consultar al web del Fòrum de l’Ocupació de la URV.