28/09/2023

El grau en Finances i Comptabilitat de la Facultat d’Economia i Empresa aconsegueix el màxim reconeixement de l’associació internacional ACCA

Des d’aquest curs 2023-24 el títol del grau en Finances i Comptabilitat compta amb el màxim número d’exempcions que ha atorgat l’Association of Chartered Certified Accounts (ACCA) a Espanya

Luz Barreto, d’ACCA amb el degà de la Facultat, el Dr. Antonio Terceño, la directora del departament d’Economia, la Dra. Maria Llop, el director del departament de Gestió d’Empreses, el Dr. Xavier Càmara i el representant del Consell Social de la URV, el Sr. Joaquim Via

ACCA es pot considerar com l’organització internacional de referència en l’àmbit de la Comptabilitat. Fundada el 1904, té la seu a Londres i opera en més de 170 països. Actualment compta amb més de 247.000 membres i 526.000 estudiants a tot el món, als quals ajuden a desenvolupar la seva carrera professional en àrees vinculades a la comptabilitat i les finances, així com també en altres afins com la direcció de projectes i el desenvolupament de negocis, entre d’altres. ACCA ofereix una acreditació professional de reconegut prestigi al mercat laboral internacional. Per obtenir l’acreditació s’han de superar uns exàmens que garanteixen els coneixements i requisits per treballar en l’àmbit de la comptabilitat i les finances a tot el món.

La col·laboració amb la Facultat d’Economia i Empresa de la URV va començar l’any 2019, quan es va aconseguir acreditar per primera vegada el grau en Finances i Comptabilitat i el grau en Administració i Direcció d’Empreses. Aquest curs s’ha aconseguit reacreditar els dos graus, i acreditar per primera vegada el grau en Economia. ACCA reconeix que el contingut del grau de FIC equival a haver superat nou dels tretze exàmens necessaris per a obtenir l’acreditació professional d’ACCA, havent aconseguit el màxim número d’exempcions que ha atorgat ACCA a Espanya. En el grau d’Administració i Direcció d’Empreses s’han obtingut quatre exempcions i en el grau d’Economia tres.

Luz Barreto amb estudiants que van participar a la Fira de l’Ocupació

Luz Barreto, ACCA Western & Central Europe’s Market Development Manager, va visitar la Facultat el 20 d’abril de 2023 per enfortir la cooperació entre les dues institucions i per presentar l’associació als estudiants dels últims cursos; també va participar a la Fira de l’Ocupació del campus Bellissens.

Per a la Facultat d’Economia i Empresa l’acreditació dels programes de grau per part d’ACCA és un reconeixement a la qualitat docent, reforça la internacionalització dels títols i suposa una gran oportunitat per als estudiants per desenvolupar una carrera professional en finances i comptabilitat a nivell internacional.

Luz Barreto en les sessions informatives sobre ACCA dirigides a estudiants d’últims cursos