19/11/2015

El món intern de les persones, a la XXIV Setmana Psicològica de la URV

Els estudiants de Psicologia de la URV organitzen, per 24è any consecutiu, aquestes jornades de caràcter científic i acadèmic, d'àmbit estatal, que enguany se celebren del 17 al 20 de novembre al campus Catalunya. S'hi aborden els darrers avenços i temes de discussió en l'àmbit de la Psicologia

Acte d'inauguració de la XXIV Setmana Psicològica

La XXIV Setmana Psicològica: L’origen de tot regeix aquí, està promoguda des del Departament de Psicologia, i en la seva organització participen directament els estudiants de l’Ensenyament de Psicologia de la URV.

Enguany està dedicada al món intern de les persones, i l’objectiu és complementar la formació que proporcionen els estudis, amb els coneixements avançats i especialitzats de diferents àrees de la Psicologia. En aquest sentit, aquestes jornades tenen una orientació multidisciplinària, ja que pretenen superar les tradicionals divisions i fragmentacions entre els diferents models psicològics.

S’hi celebren conferències amb temàtica diversa, com mutilació genital femenina, neurosexologia, el paper del psicòleg al cinema o psicologia ambiental. També s’hi organitzen tallers sobre la interpretació com a teràpia, bisexualitat, hipnosi, perinatal o trastorns alimentaris. Una de les activitats destacades és un cinefòrum, que compta amb la participació dels protagonistes del documental Sonrisa verdadera, juntament amb la psicòloga que ha seguit el cas clínic del seu protagonista, el Sergio, un noi de 27 anys que pateix ceguera acompanyada d’un Trastorn Autista. Tot i això, la seva puresa, la seva entrega i la seva pau interior han fet de la seva vida una increïble història de superació.

La Setmana Psicològica està principalment adreçada a estudiants i professionals de la Psicologia, però també vol donar a conèixer aquesta disciplina a altres àmbits de l’entorn universitari. Per això el programa inclou la presentació de temes d’investigació multidisciplinària i noves sortides professionals per als psicòlegs.

A més, els estudiants tenen l’oportunitat de beneficiar-se d’un crèdit ECTS d’activitat reconeguda per als graus de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia o 2,5 crèdits lliures per als estudiants de 1r o 2n cicle d’aquesta facultat, si compleixen els requisits necessaris.

Teniu més informació, aquí.