27/10/2016

El pas per la Universitat millora el rendiment acadèmic dels estudiants

L'informe de Formació 2016 constata un augment notable de nombre d'estudiants de màster. Les dades indiquen que els estudiants surten de la Universitat amb molt millor nota que no pas van entrar i satisfets de la titulació cursada

Ambient a classe
El 53% de la docència es fa amb grups de menys de 30 estudiants.

L’informe sobre La Formació a la URV 2016 constata que la Universitat aporta als estudiants una millora notable del rendiment acadèmic al llarg dels estudis. L’informe, presentat al Consell de Govern de la URV celebrat el dijous 28 d’octubre, inclou noves dades de rendiment acadèmic i de les enquestes de satisfacció dels estudiants. El Consell ha aprovat la continuïtat del Programa de Foment de la Recerca, una nova normativa de dobles titulacions internacionals que permetrà augmentar la mobilitat internacional, la creació de la Càtedra per a l’estudi del fet casteller i la normativa d’accés a la Biblioteca Digital.

Com a novetat d’enguany, les dades de l’informe sobre la Formació indiquen que mentre el 29% dels estudiants obtenen notes d’accés a la URV entre 9 i 14, el 62% es titula amb una nota equivalent, es a dir entre 7 i 10.  Pel rector de la Universitat, Josep Anton Ferré, aquesta dada és un indicador “de la important contribució social que implica la formació universitària i, afegit al fet que el 84% dels titulats acaba els estudis en el temps mínim previst o a l’any següent, és una satisfacció per a la URV”.

Les enquestes de satisfacció dels estudiants també són molt positives. El 86% estan satisfets amb la titulació cursada i el 72% recomanaria la URV a qui volgués iniciar estudis i també puntuen amb un notable alt la docència impartida pel professorat. Un factor de pes en la percepció de la docència és el fet que més del 50% s’imparteix en grups no més grans de 30 alumnes.

L’informe constata un increment notable, del 6%, dels estudiants de màster matriculats (1.270), xifra que encara podria augmentar una mica en els pròxims dies. El 24% d’aquests estudiants són internacionals. Les dues dades coincideixen amb la estratègia de la URV d’incrementar els estudiants de màster i fer una oferta atractiva internacionalment. En el doctorat es manté estable el nombre de doctorands però s’ha incrementat notablement el nombre de tesis defensades, de 193 a 242. En canvi en els estudis de grau s’ha produït una petita reducció d’un 1,3%.

Foment de la recerca i la mobilitat internacional

Entre les mesures aprovades pel Consell de Govern destaca la distribució del pressupost disponible del Programa de Foment de la Recerca per l’exercici 2016, que suma poc més de 800.000 euros. Això permetrà mantenir i potenciar els projectes dels grups de recerca reconeguts per la Generalitat de Catalunya.

També s’hi va aprovar una modificació de la normativa de dobles titulacions internacionals per facilitar la col·laboració amb universitats estrangeres acreditades i afavorir així la mobilitat d’estudiants estrangers interessats en acabar estudis a la URV.

La Universitat també ha aprovat la creació de la Càtedra URV per a l’estudi del fet casteller que dirigirà el professor Josep Sánchez Cervelló. Arrel d’una tesi doctoral sobre la història dels castells, la Colla Vella dels Xiquets de Valls, la Generalitat i la Diputació de Tarragona han convingut amb la URV impulsar aquesta Càtedra, oberta a la participació del conjunt del món casteller.

El Consell de Govern també ha aprovat la normativa d’accés a la Biblioteca Digital, una regulació necessària tenint en compte que els documents digitals ja representen el 70% dels recursos bibliogràfics de la Universitat i que cal protegir-los adequadament.